Hur är mitt rum egentligen?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Kaffekoppen
Inaktiverad

Hur är mitt rum egentligen?

Inläggav Kaffekoppen » 2006-05-20 23:58

Väggar består av timmerstomme, liggande 45x45 reglar med glasfiberisolering mellan samt avslutande 15mm spikad pärlspont. Golvet är 25mm c-c 45 reglat furugolv med 220 glasfiberull mellan reglarna. Taket (spontat 15mm trätak) är öppet till taknock med 6 takbalkar som håller ihop rummet. Lägsta takhöjden är 200cm och högsta takhöjden är 360cm. Rummet har dimensioneringen 3.8x4.40m. Det finns ett fönster 100x100cm mitt på längsta väggen och en dörröppning om 80cm i ena hörnet på den kortaste väggen.

Kan någon direkt se något bra/dåligt i rummet ur återgivningssynpunkt?

Skulle vara kul att få en snabb kommentar av alla kunniga personer som orkar...

Alltså räknar inte med perfekta åtgärdstips, bara hur mycket man kan få ut av en "ritning" utan att ens behöva mäta...

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-05-21 11:00

Magnus, rent spontant känns rummet lite litet - men det vägs säkert mer än väl upp av all den gratisabsorption du får med dina material och dessutom ditt oregelbundna tak som kan ligga dig i fatet - så på det stora hela är det nog en fråga om att köra igång med en grundlyssning på längden och tvären och kanske ta dit en mätguru.

Utan att se rummet (ritning/foto) och utan att veta möblering (alltså placering av skrammelburkar och racklet) så är det ännu svårare att gissa. Vilket man alltså gör innan man sett det.

Men det "låter" som bra förutsättningar iallafall.

;)
Inaktiv

Återgå till Generellt om hifi