Kikade bak på försteget och det gömde sig 2 par rca utgångar mellan XLR utgångarna

Subben anländer inom 3 veckor och då ska grannarna få smaka på "vibrations"

Tack för alla ideér och lösningar som ni bidragit med i tråden

Moderator: Redaktörer
hmmm.. var inte det här killen som sa tidigare att balanserade utgångarna stängde av rcaCallisto skrev:Problemet är löst![]()
Kikade bak på försteget och det gömde sig 2 par rca utgångar mellan XLR utgångarna. Behöver således inga speciallösningar utan bara koppla på subben på rca utgången. Jag kommer nog förmodligen köra fullrange på frontarna och ställa subben så att "rak" kurva fås ner till 20 Hz
.
Subben anländer inom 3 veckor och då ska grannarna få smaka på "vibrations"![]()
. Som tur är flyttar vi till hus om 5 veckor så vräkt hinner man nog inte bli, he he
.
Tack för alla ideér och lösningar som ni bidragit med i tråden.
Rydberg skrev:Mao du kommer att dela väldigt lågt? Brukar man inte få problem med integrationen då, dvs att djupbasen kommer för sent pga för mycket grupplöptid?
Martin skrev:Ja det är ju smidigt...Jocke skrev:Det går ju att dela högpass passivt!
/Jocke
Försök dela ett par basreflexhögtalare 24dB/oktav vid 80Hz passivt så att det blir bra.
Jocke skrev:Martin skrev:Ja det är ju smidigt...Jocke skrev:Det går ju att dela högpass passivt!
/Jocke
Försök dela ett par basreflexhögtalare 24dB/oktav vid 80Hz passivt så att det blir bra.
Jag kan ju tänka mig en poäng med att köra fullrange och bara "fylla på" med subben! Tror att jag kan påminna mig en tråd om förträffligheten med flera subwoofers! Om bastonerna kommer från en sub+2 fullrange så är det rimligtvis en fördel, då! Nu handlade det väl om en (1) sub och det kan ju också finnas en poäng med att behålla stereoinformationen vid låga frekvenser och köra fullrange! Även om det varit önskvärt med 2 subbor (eller fler) så har iaf jag hört flera system som låtit förträffligt med en enda!
/J
Man ska inte tro på allt som är sant!
Användare som besöker denna kategori: Neuhausen, PerStromgren och 35 gäster