Moderator: Redaktörer
Det intressanta är att dess förstegsdel är oerhört transparant. Tror det är där man sett fördelen med den. De flesta använder nog externa dacar.JML2005 skrev:Hur är dacen i den?
Kaffekoppen skrev:Det intressanta är att dess förstegsdel är oerhört transparant. Tror det är där man sett fördelen med den. De flesta använder nog externa dacar.JML2005 skrev:Hur är dacen i den?
Kaffekoppen skrev:Det intressanta är att dess förstegsdel är oerhört transparant. Tror det är där man sett fördelen med den. De flesta använder nog externa dacar.JML2005 skrev:Hur är dacen i den?
Manga_X skrev:VEM, förutom Kaffekoppen, säger att 2106 är sämre än 2105?
Finns det mätningar eller andra underlag för detta?
Jag är intresserad av just en Denon 2106:a ev. istället för min nu trasiga 3803:a.
Mvh Magnus Eriksson
När kommer en lösning på det?Morello skrev:Jag tror många använder 2105/06 i brist på högklassigt och flerkanaligt analogt försteg.
JML2005 skrev:Kaffekoppen skrev:Det intressanta är att dess förstegsdel är oerhört transparant. Tror det är där man sett fördelen med den. De flesta använder nog externa dacar.JML2005 skrev:Hur är dacen i den?
Okej!
Så de flesta har alltså köpt den som ett försteg då.
Hmm....Har också läst tråden om att den "brinner lätt" vet inte hur mycket sanning det är i det, men har man den som enbart försteg så torde den väl knappast bli så belastad att den börjar brinna, eller?![]()
Lite lustigt att 2106 anses vara något sämre. Man tycker ju att utveckling borde gå framåt inte bakåt.
Vad är det denon har gjort så att den nya modellen är sämre?
Har de bytt till billigare komponenter och bytt namn på den för att kunna öka sina prismarginaler eller?
Är den nya såpass mycket sämre att den inte är aktuell hos audiofiler, att ha som försteg?
Johan_Lindroos skrev:Det är nog mest snack och liten verkstad om du hört sådana påståenden. Sådant måste man ta reda på noggrant tycker jag, och det kommer vi i LTS tekniksektion att senare ta reda på. D.v.s. ännu så vet inte jag heller.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 33 gäster