Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:PPS. Den första som provade en sådan installation var faktiskt Johan Lindroos, på jag tror det var en födelsedagsfest. Om jag minns rätt fungerade det även denna gång häpnadsväckande bra. Folk satt och diggade i varje vrå!
celef skrev:iö skrev:Det är dock snarare system för dem som tycker om att "fylla ett rum med musik", och vill kunna uppehålla sig i valfri position i rummet och lyssna med liknande behållning
mitt i prick
celef skrev:Dawen skrev:Någon enklare lösning finns säkert, exempelvis iP
hur funkar den?
celef skrev:iö skrev:Det finns flera exempel på lyckade installationer med Ambiens-högtalare som frontar tillsammans med basmoduler.
vilken basmodul passar a2? rum på ca 26kvm
celef skrev:iö skrev:Baselementet i a2 är på 18 ohm
vilka krav ställer detta på en förstärkare?
Naqref™ skrev:Låter som om det vore en perfekt lounge-högtalare!
dawen skrev:celef: Om jag inte har helt fel tror jag att a2 har samma bas som piP och a3 samma bas som pi18, dock är ju inte a-högtalarna alls konstruerade för att användas som frontar.
Någon enklare lösning finns säkert, exempelvis iP (även om jag tror att a1 kan vara en rätt juste datorhögtalare!).
daja skrev:Jag och olofb testade lite och spela med hans a2:or i stereo. Lät underligt måste jag säga. Ingenting man skulle kunna leva med direkt. Sen var dom väl inte optimalt uppstälda kanske. På pall mot väggen, men man fick ju en hum i alla fall.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster