Moderator: Redaktörer
Aspedistra skrev:För mig så är det Terry Bozzio! Samt Carl Palmer i Emerson Lake & Palmer!!
Dessa har ingen konkurrens av några!!!
ingen som vet?.......
NisseE skrev:Många bra rocktrummisar finns det (ännu bättre jazztrummisar dock). På Drummerworld kan man låta sig underhållas många och långa stunder .........
Flera bra nämnda ovan, saknar dock Jeff Porcaro, han var otroligt bra.
mats skrev:NisseE skrev:Många bra rocktrummisar finns det (ännu bättre jazztrummisar dock). På Drummerworld kan man låta sig underhållas många och långa stunder .........
Flera bra nämnda ovan, saknar dock Jeff Porcaro, han var otroligt bra.
Vem tycker du är bäst mellan Simon Philips och ovannämnde? Båda har ju spelat i Toto![]()
Ok det är svårt för bägge har nog sin charm
Morello skrev:Jag håller nog Porcaro något högre än Philips, men båda är/var av toppklass. Det gäller även Collins.Å andra sidan når ingen av dessa herrar upp till samma nivå som Buddy Rich, Art Blakey eller Joe Morello.
Kaha skrev:Slartibartfast skrev:Har dock sett ett bra mycket roligare, Gary Willis (eller Tribal Tech - samma trummis och basist) trummis körde ett solo där han satt och visslade mest genom hela. Gjorde han jävligt bra!
På Fasching för några år sedan?
mats skrev: Men vem är Blakey?
sverker skrev:TYcker att Josh Freese som bland annat spelat med A perfect circle är en fasansfull trummis. Spelar nästan onaturligt "perfekt"! En favvo-låt är
Orestes från den grymma plattan Mer de Noms!
mats skrev:Phil Collins helt klart mitt val. Fast inte som ni tänker er när han hamrar på trummorna som han började göra allt mer efter han var med i sin gamle polare Peter Gabriel 3:es album. Och då tänker jag på låten No self control. Nej för min del är han bäst på den där cymbalen. Lyssna på Genesis låten Musical box där Gabriel sjunger "was a merry old man" hur Collins leker skickligt på cymbalen, sedan har vi hans stora variation på takter genom hela Selling Englan by the pound.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster