patrikf skrev:PJ Harvey har ju sina stunder.
Polly är bäst. Oavsett kategori och helt objektivt.
På den svenska scenen vill jag nämna:
Nina Persson (Cardigans) och
Anna Ternheim
/en john som också gillar Janis
Moderator: Redaktörer
yokoannika skrev:Erykah Badu och Björk har fantastiskt starka, karaktärsfulla och intressanta röster....jag kan inte tröttna på dem (har lyssnat på dem i... ca. 10 års tid)
soundbrigade skrev:Det finns så mycket olika att tycka men många uppskattar nog Kate Bush, inte bara för att hon sjunger bra utan för att hon är så innovativ: något som är ovanligt i musiksammanhang.
mats skrev:Pratsjunga Laurie Anderson? Jo visst gör hon det också. Men lyssna på This is the picture, där hon sjunger duett med mästaren Peter Gabriel. Där kan man höra vad bra röst hon har.
Men min favo har ni glömt. Kate Bush
soundbrigade skrev:soundbrigade skrev:Det finns så mycket olika att tycka men många uppskattar nog Kate Bush, inte bara för att hon sjunger bra utan för att hon är så innovativ: något som är ovanligt i musiksammanhang.
Nej Mats, hon var det första namn som dök upp här.
mats skrev:Tänkte väl det. Dig kan man lite påFabror Soundbridge
paa skrev:Duke Ellington sa vid en intervju, att han hade tre grundkrav på sina sångerskor:
De skulle kunna sjunga rent, kunna sjunga i takt, och sjunga så man hör texten!
Det finns hur många som helst som klarar två av grundkraven menade han, men nån som klarade alla tre var nästan omöjligt att finna.
Hans favoritsångerska var som alla känner till; Alice Babs.
Jensevik skrev:Jag kanske har missat det men jag är lite förvånad att inte Eva Cassidy dykit upp i dän här tråden.
krellmaster skrev:Birgit Nilsson kunde sjunga hon. Tyvärr har jag ingen platta med henne men det lär väl komma en del samlingar nu när hon inte är med oss längre.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster