Moderator: Redaktörer
Ljudkrav skrev:Det finns ju massor att välja på.
Ngn nämnde Ino Audio pi60.
Själv gillar jag pi60.
En annan mkt bra och omtyckt högtalare är pi60.
Sedan den mytomspunna modellen pi60.
Och så har vi förstås pi60.
Ja, det är inte lätt att välja minsann...
Nefilim skrev:Motfråga! Vilken kvinna är den bästa frun??
IngOehman skrev:Nefilim skrev:Motfråga! Vilken kvinna är den bästa frun??
Har en fru lika väldefinierad uppgift som ett par högtaare menar du?![]()
Det tycker inte jag. En fru är mera som musik, om man har tur.
Vh, iö
Kaffekoppen skrev:...hade det funnits en bästa modell i varje prisklass skulle utbudet varit tämligen begränsat. Det är det inte...
IngOehman skrev:Eller hur många känner du som gjort sitt val av grunka först efter att alla grunkor av samma slag på marknaden har nogsamt har
utretts prestandamässigt?
Jag tror det är oerhört ovanligt. Jag är nog den ende som är så besvärlig.![]()
![]()
![]()
Dantax skrev: Och eh, klarar de verkligen 200W?? Det är ju som värsta Cervin Vega'n
Det intressanta är ju inte hur många watt en högtalare klarar av, det är tex ointressant för någon som har en rörförstärkare på 20w, eller någon med klass A förstärkare på ..säg 50w.. Det intressanta är vilket ljudtryck som kan levereras i fullregister utan distrisionspåverkan, såväl mekanisk som termisk - fortfarande med tillräcklig dynamisk reserv - i avsett rum. Således kan man inte ställa en högtalare i ett kök med porslinskoppar och spela musik och tro att omgivningen inte kommer påverka återgivningen.Dantax skrev:När det gäller pi60, ursäkta min okunnighet, var ligger prisnivån på sådana ungefär? Och eh, klarar de verkligen 200W?? Det är ju som värsta Cervin Vega'n
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], idea, Majestic-12 [Bot] och 33 gäster