Finns det ingen som har en Thoren skivspelare och som kan hjälpa mig? Har precis köpt en utan batterielemimator, så allt jag behöver veta är om det är plus eller minus i mitten på kontakten som går in i spelaren. Please.
Är inte alltid den yttre delen av kontakten minus, och den inre plus när det är likspänning? Det skulle jag tippa på.
Kan vittna om att det är så på 12V-eliminatorn till min CDRW.
Jag har en eliminator till Thorens TD321 och den är på 16V likspänning tror jag.
Säg till om du verkligen verkligen önskar att jag kollar upp det, så letar jag igenom gömmorna...
Det borde vara möjligt att avgöra om man kolla "I" grammofonen. Färg eller märkning av kablaget kan väl ge en ledtråd eller märkning på ev. kretskort. Det finns en hel del sidor på nätet som behandlar analoga grammofoner sök efter Thorens dept (department) eller något sådant (minns inte riktigt vad den hette!
De hela verkar vara krångligare än jag trott. Det är växelström den ska ha. Men jag har hittat en firma i Tyskland som har en power supply just för 166. Den kommer bara att kosta 26 euro iklusive frakt, så det är bara att köpa en sådan.
Men tack för all hjälp.