Conrad - nyhetskatalog (kom idag)

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Conrad - nyhetskatalog (kom idag)

Inläggav soundbrigade » 2006-06-05 19:08

Nej! jag har inga intressen i Conrad men noterar en del rätt intressant i en nyhetskatalog som damp ner i min brevlåda idag. För ett tag sedan handlade jag bl a högvoltselektrolyter från dem eftersom det fannas stora värden (över 100uF) på höga spänningar (över 400V).

Eftersom fynden varierar från färdiga produkter till halvfärdiga till ofärdiga raspar jag ner lite grann av vad jag hittat och suktar efter här i DIY-forum.

Palcom 3990 rörförstärkare TA-70 (sök på best nr 341586-21 på www.conrad.se ). Det här kan vara något att modda tror jag - bara 3990:- för en PP-stärkare med EL34.

Terratec Phono PreAmp Studio - RIAA till USB, ball sak kunna bränna CD i datorn av sina vinyler (992817-21)

C-Control I M-Unit 2.0 Basic - Basic(??)-processor till allehanda kontrollapplikationer - ett måste i nästa rörförstärkare. (992817-21)

Dessutom har man ett bra sortiment blyackumulatorer (även om jag tror Biltema är billigare) samt solpaneler - haha! en KlassT-stärkare matad från en solcell

I stora katalogen har man en massa udda högtalarelement (liknande Ljudias MGR). Skulle vara kul och prova för sakens skull.
Och som sagt man har stora högvoltselektrolyter.
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2006-06-05 19:51

Den tyska originalkatalogen är förstås bra mycket tjockare och lite billigare är det i den också, fast nu skickar de antagligen inget till Sverige längre. Conrad har också några (tyska) konkurrenter som Reichelt, Bürklin m.fl. som är något billigare.

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2006-06-05 20:46

RogerGustavsson skrev:Conrad har också några (tyska) konkurrenter som Reichelt, Bürklin m.fl. som är något billigare.

Jag såg att någon av dessa hade utgångstrafos till rörförstärkare - sälert inga toppmodeller, men billiga.
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

Återgå till DIY-forum