Antalet konstruktioner tyder på att annat än rak frekvensgång är betydligt viktigare men vad?
Ett eget sound eller en speciell "feature" att marknadsföra högtalarna med så att bristerna kommer ur fokus kanske?
Moderator: Redaktörer
Vi sitter och lyssnar på en inspelning, skiva, system och rum och sitta och snacka om en SANNING är som en fjärt i rymden.
Börjar bli rätt trött på att höra detta. Den dagen någon kan påstå att han/hon har en skivan som är 100% som verkligheten och kan återge den 100% utan NÅGON form av påverkan av rum eller system så kan han väl hävda det då. Innan det så kan vi ta det lite lugnare med det ordet IMO.
vad han är ute efter är väl solklart(mina högtare kräver inte dyra pryjar för att låta bra lägg pengarn på mina högtalare istället)
jonasp skrev:Åter till vad placebo var: om jag ger en patient en 'medicin' som visar sig bestå av vatten och socker, men patienten blir frisk/påverkad av medicinen iallafall, då benämns det placebo.
matson skrev:DavidA: Testade du alla prylarna hemma hos dig eller var du hemma hos 2 olika personer och lyssnade?
I ett annat test så kom ju Wilson 2:a medan en annan Ino högtalare vann....
Det är svårt att komma runt problemet(?) med att man måste testa hemma innan köp....
gudars vad trött jag blir på alla som försöker sänka Wilsons konstruktioner pga mätningar och pris. Det är ju precis som Mikael2 säger: Hur många av er har haft chansen att LYSSNA på dessa korrekt uppställda i hemmiljö??
Jag har personligen lyssnat på Watt/Puppy6 med Krellcombo och Wadia CD uppställd i hemmiljö.
Intressant nog så mäter både version 5 och 6 bättre än version 7
Vad som är något lustigt i den här tråden är att Wilsson-
förespråkarna inte har anfört några tekniska argument
Henrik_Holst skrev:Borde man inte även kunna benämna patientens icke tillfrisknande vid intaget av den riktiga medicinen som placebo?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 20 gäster