Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Jag använder sedan några år tillbaka HD650. Använder dom inte sååå ofta, någon gång i veckan kanske. Har aningen för långt avstånd till stärkaren så ibland hänger kabeln i luften. Har ännu inte haft det minsta problem med kabel eller anslutning.
/ B
Snusmumriken skrev:Jag har haft mina HD600 ett par år, de används ganska ofta. Det är glappkontakt i nedre halvan av kabeln nu, men själva kontakterna till hörluren tycker jag verkar stabila och bra. Jag ryckte ut en av dom för att kolla hur de ser ut, verkar vara ok konstruktion där, vet inte hur de skulle kunna ge problem.
Det är ju dock väldigt enkelt att fixa till det helaperstromgren skrev:Snusmumriken skrev:Jag har haft mina HD600 ett par år, de används ganska ofta. Det är glappkontakt i nedre halvan av kabeln nu, men själva kontakterna till hörluren tycker jag verkar stabila och bra. Jag ryckte ut en av dom för att kolla hur de ser ut, verkar vara ok konstruktion där, vet inte hur de skulle kunna ge problem.
Jag har ett par HD580 till låns hemma just nu, och de har problem med att kontakten i ena kåpan glappar, och jag har läst flera recensioner av privatpersoner på nätet som har det problemet, därav min fråga.
Rydberg skrev:Det är ju dock väldigt enkelt att fixa till det helaperstromgren skrev:Snusmumriken skrev:Jag har haft mina HD600 ett par år, de används ganska ofta. Det är glappkontakt i nedre halvan av kabeln nu, men själva kontakterna till hörluren tycker jag verkar stabila och bra. Jag ryckte ut en av dom för att kolla hur de ser ut, verkar vara ok konstruktion där, vet inte hur de skulle kunna ge problem.
Jag har ett par HD580 till låns hemma just nu, och de har problem med att kontakten i ena kåpan glappar, och jag har läst flera recensioner av privatpersoner på nätet som har det problemet, därav min fråga.
Hur då?
En ny sladd löser inte prolemet.
perstromgren skrev:Rydberg skrev:Det är ju dock väldigt enkelt att fixa till det helaperstromgren skrev:Snusmumriken skrev:Jag har haft mina HD600 ett par år, de används ganska ofta. Det är glappkontakt i nedre halvan av kabeln nu, men själva kontakterna till hörluren tycker jag verkar stabila och bra. Jag ryckte ut en av dom för att kolla hur de ser ut, verkar vara ok konstruktion där, vet inte hur de skulle kunna ge problem.
Hur då?
En ny sladd löser inte prolemet.
perstromgren skrev:Man kan ju möjligen i sitt stilla sinne undra varför inte Sennheiser lyckats åtgärda konstruktionen så att felet inte uppträder, åtminstone i sina dyrare modeller...
Svante skrev:perstromgren skrev:Man kan ju möjligen i sitt stilla sinne undra varför inte Sennheiser lyckats åtgärda konstruktionen så att felet inte uppträder, åtminstone i sina dyrare modeller...
Jag vet inte hur det är med just Sennheiser, men mitt intryck är att tillverkare allt mindre försöker få sina produkter att hålla länge. De vill ju att kunderna ska köpa nytt och ju oftare, desto bättre.
dave19 skrev:Jag har haft fyra par sennheiser. Som längst har dom hållt nåt år. Ett par höll bara några dagar. Att äga Sennheiser är som att få ett straff.
dave19 skrev:perstromgren skrev:dave19 skrev:Jag har haft fyra par sennheiser. Som längst har dom hållt nåt år. Ett par höll bara några dagar. Att äga Sennheiser är som att få ett straff.
... och ändå fortsätter du att köpa dem?
Fick dom av min lillebror
Användare som besöker denna kategori: jonasp och 20 gäster