Moderator: Redaktörer
steveo1234 skrev:Slutligen: Har någon en datafil för NHT1259 (8ohms versionen) för WinISD? De siffror jag hittar på internet stämmer sällan, alternativt så knappar jag in dem fel fastän jag lyckas lägga till andra element.
Nattlorden skrev:Den stora principiella skillnaden mellan NHT 1259 och de övriga är att NHT 1259 är designad för sluten låda.
Svante skrev:Hmm, är det en principiell skillnad?
these new audio transducers add even more excursion to the Peerless XLS line, and completely eliminate distortion.
steveo1234 skrev:Men, hur står sig egentligen elementet om man jämför de tekniska parametrarna mot de nyare alternativen. Jag tänker primärt på Shiva, Dayton titanic, Bully, Stryke, TC sounds eller Adires tumult. Har någon gjort någon jämförelse mellan dessa eller går det att förutsäga deras prestanta med hjälp av sifferjämförelse?
Priset är mindre lockande...Nusse skrev:http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=30
Kanske får duga åt mig, då de där "Now Hear This" basarna kanske inte går att få tag på...
steveo1234 skrev:Ah, trevligt. En hög med svar till frukost
-//snip//-
Dahlqvist:
Ok. Tack för det utförliga svaret. Kan man därav dra slutsatsen att det endast är att addera till tillräckligt många NHT1259 för att få det ljudtrycket man önskar. Säg 6 till 8 stycken, vilket kostar ungefär som 2 av konkurrenternas alternativ och att den enda nackdelen med elementet är att det behövs relativt mycket volym för lådorna?
8 element i slutna >100liters lådor ställer krav på såväl sambo som utrymme
steveo1234 skrev:EDIT: Vad menar du förresten med rumsanpassning? Jag gissar (antagligen felaktigt) att du menar att modulen ger en rak tonkurva i sammarbete med rumsstödet?
Morello skrev:Alla vet väl att JBL- och Klangfilm-element från åren 1956 och 1957 är de absoluta bästa avseende allt.
steveo1234 skrev: Kan man därav dra slutsatsen att det endast är att addera till tillräckligt många NHT1259 för att få det ljudtrycket man önskar. Säg 6 till 8 stycken, vilket kostar ungefär som 2 av konkurrenternas alternativ och att den enda nackdelen med elementet är att det behövs relativt mycket volym för lådorna?
8 element i slutna >100liters lådor ställer krav på såväl sambo som utrymme
steveo1234 skrev:Nattlorden: Elementen ska användas för hemmabio och ej musik.
steveo1234 skrev:Edit: Heh, säger du med planer på 8 stycken för musik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 115 gäster