Någon som vet var man kan få tag på originalversionen av denna skiva?
Är det begagnatmarknaden som gäller eller?
/sverker
Moderator: Redaktörer
Nagrania skrev: Allt det här beror på att dom digitala limitrarna har blivit så "bra" att det inte hörs när dom jobbar.
tvett skrev:menar du Svante att den gamla var mer komprimerad? "typ"
Svante skrev:tvett skrev:menar du Svante att den gamla var mer komprimerad? "typ"
Nej, tvärtom. Det absolut starkaste samplet på skivan ligger 6 dB under full utstyrning. Eftersom medelnivån ligger 10 dB högre på den nya skivan, måste de ha tryckt ihop dynamiken på den. Annars skulle ju topparna ligga på "+4 dB", och det går ju inte.
Nattlorden skrev:Jag köpte tyvärr den nya först och lärt in mig på den... så jag tycker tyvärr att den gamla versionen låter trist och att speciellt nivån på sången ligger fel jfrt musiken... Vanans makt är stor...
Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Jag köpte tyvärr den nya först och lärt in mig på den... så jag tycker tyvärr att den gamla versionen låter trist och att speciellt nivån på sången ligger fel jfrt musiken... Vanans makt är stor...
Ungefär som när föräldrarna släpar in sitt barn på McDonalds och barnet även senare i vuxen ålder föredrar dessa hamburgare framför Burger Kings....![]()
/ B
Bamsefar skrev:Men häng kvar nu - det finns väl ändå tre utgåvor av just detta album ?
Jag har orginal + "Remastered" versionen, men jag vill minnas att det även finns en (hukar extra mycket) SACD version ?
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster