Får nog printa ut den texten och lägga på ett strategiskt ställe

MVH Christer
Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Koffe, Vad du glömmer är att du lagrar på ett medium som är mycket, mycket mer sårbart än CD. Rasar din hårddsik har du ytterligare helger av meingslöst arbete framför dig. Att börja lagra på magnetisk media känns i någon mening som en steg tillbaka till rullbandens era.
Margaux skrev:Det vär väl filöverföring till squeezeboxen så eventuellt jitter kan väl endast kan uppkomma i boxens D/A steg?
Klart att det kan bli hackigt om överföringshastigheten inte är tillräckligt hög på LANet men detta klassificeras inte som jitter även om principen är liknande.
Haakan_W skrev:alltså det här med den där squeezeboxen...jag har säkert frågat tidigare...
hur exakt funkar den? vad kan den och vad behöver man?
svara som om ni talar med en 6åring eller en 68åring...
Haakan_W skrev:alltså det här med den där squeezeboxen...jag har säkert frågat tidigare...
hur exakt funkar den? vad kan den och vad behöver man?
svara som om ni talar med en 6åring eller en 68åring...
Haakan_W skrev:alltså nu har jag fått en liten förklaring...å jag tycker det verkar mycket bättre och snyggare framför allt att placera en htpc vid stereon och helt enkelt styra allt via en fjärr? då sparar man dessutom kostnaden för squeezeboxen?
Strauss skrev:Haakan_W skrev:alltså nu har jag fått en liten förklaring...å jag tycker det verkar mycket bättre och snyggare framför allt att placera en htpc vid stereon och helt enkelt styra allt via en fjärr? då sparar man dessutom kostnaden för squeezeboxen?
Personligen har jag aldrig sett en htpc-lösning som varit i närheten så smidig som en squeezebox. Man måste nog testa själv för att förstå.
Sen att det tar 1-2 minuter från att strömmen är inkopplad tills musiken flödar ur högtalarna är ingen nackdel heller, mycket trevligt, inget strul eller installation av program och codecs.
Sen behöver man ju som sagt inte ha någon dator i rummet samt framförallt slipper man en datordisplay.
Koffe skrev:Morello skrev:Koffe, Vad du glömmer är att du lagrar på ett medium som är mycket, mycket mer sårbart än CD. Rasar din hårddsik har du ytterligare helger av meingslöst arbete framför dig. Att börja lagra på magnetisk media känns i någon mening som en steg tillbaka till rullbandens era.
Jag här ofta den här diskussionen med min kunder - hur gör man för att långtidslagra? problemet är att ingen kan ge ett bra svar... Det är tror man törs säga är att redundanta, speglade diskar är det säkraste formatet vi har idag... men det är bara sant så länge man har diskparet i "drift". Jag tror att säker långtidslagring av digitalinformation handlar om att ALLTID flytta informationen med sig till nya lösningar. Man får aldrig "ta något ur drift", lägga det i en låda och tror att man kan läsa det igen. Gör man det är man nog stekt, är jag rädd.
CJNE skrev: Håller med, been there, done that.
Morello skrev:Vi väntar med spänning på att någon gör ett djuplodande test av boxen ifråga.
Koffe skrev:
Men jag håller med... jag skulle vilja se en bra resention av den i en seriös tidning.
Koffe skrev:Hur många av er skulle kunna läsa en floppy-disc?
Kaffekoppen skrev:Demonstration? Har de motsvarat din förväntning?Mich skrev:Jag köpte två styck i oktober 2005 och betalade...
Squeezebox2 Wireless Black $249.00
Squeezebox2 Wired Platinum $179.00
Shipping $54.24
Summa: $482.24 -> 3818SEK
UPS (tull/moms): 1050SEK (moms + expeditionsavgift)
Totalt: 4868SEK
Morello skrev:Vad jag undrar är om boxen ifråga:
1. Levereras med ASIO-drivrutin
2. Bjuder på digitalutgång med lågt jitter.
Analogutgångarna utgår jag nästan från vara oanvändbara om det sitter radiosändare i lådan.
.SlimDevices skrev:Intrinsic jitter: less than 50ps (standard deviation)
Morello skrev:Vad jag undrar är om boxen ifråga:
1. Levereras med ASIO-drivrutin
Analogutgångarna utgår jag nästan från vara oanvändbara om det sitter radiosändare i lådan.
Mich skrev:Jag själv använder inte min. Har ingen nätverkssladd dragen till ljudrummet. Det stora problemet är fjärren. Den är väldigt äcklig att hålla i. Den är av vanlig hårdplast, men den är ytbehandlad så att den känns som gummi. Ungefär som endel verktyg, så att man får bra grepp. Har aldrig sett/känt någon annan fjärrkontroll med något liknande. Jag kommer nog aldrig att kunna använda den p.g.a. detta.
PS. Förutom detta så kan jag också säga att fjärren luktade förfärligt illa. Efter mycket i-sprit och ett par dygn i en låda med en ozon-luftrenare så fick jag bort lukten.
//Michael
Morello skrev:Då kan manMan akn alltså betrakta den som en mini-PC med inbyggt ljudkort som nyttjar nätverket för åtkomst av filer på annan maskin?
Morello skrev:
Morello skrev:Det hade varit fint om man kunnat spela upp filer via boxen från en annan PC i nätverket också, men det går inte att lösa på något sätt?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 20 gäster