Väl talat, Bamsefar och Alexi. Jag tror mig dock veta att främsta anledningen till att Hali är sugen på att byta, är för att han inte
trivs med sin nuvarande CD-spelare -
trots att den lär låta mycket bra? Jag vet i så fall precis hur denna sits känns, har själv ägt en
CDfix...
Trivs man inte med sin CD-spelares handhavande, och/eller egenheter i övrigt, så hjälper det liksom inte att den
låter bra (för pengarna). Tanken på något annat kommer ändå alltid att störa musikupplevelsen...
Håller annars med Bamsefars varning för udda begagnade CD-spelare, särskilt i den prisklass som AAC ligger. För min del hade valet vart oerhört enkelt: Att sälja S-1 privat och istället importera en
ny Accuphase DP-67! Kan tyckas som ett förutsägbart råd, från mig, men har man redan en Accuphase E-408V så...
Okej, det
är ett val med hjärtat (mitt) men som jag ser det oxå ett val med
hjärnan: Genom att importera nämnda maskin så får man ju:
1) Ett mycket bra pris.
2) Garanti.
3) En exklusiv apparat med bästa tänkbara kvalitetsrykte, inte bara ljudkvalitetsmässigt.
4) En CD-spelare man lär trivas med (förutsatt att man trivs med sin E-408V) på alla sätt?
5) Perfekt matchning (både visuellt och ljudmässigt) till förstärkaren.
6) En helt ny modell, byggd på en välrenommerad föregångare (DP-65/V), vars andrahandsvärde kommer att bli högt.
- Lycka till!