Moderator: Redaktörer
För mig är det ett odiskutabelt objektivt faktum, även om många är av annan åsikt.
Tycker dock att dom inte ska förkasta en åsikt utan att själva ha hört alternativet. Inte ens kritisera den faktiskt.
Och hur ojektiviserar vi spjutspetsteknologi som bara världens ledande tillverkare av digital elektronik har den reella kunskapen om ???
Hedlund skrev:Sen är det ju inte kablar vi diskuterar här utan något helt annat.
Vee-Eight skrev:Razor;
Här är det nog ingen som ljuger, hittade ju knappt "Inkludera alltid min signatur"-knappen själv.
Hedlund skrev:Hehe...
Tagen med byxorna nere ?
niklasz skrev:Hedlund skrev:För mig är det ett odiskutabelt objektivt faktum, även om många är av annan åsikt.
Tycker dock att dom inte ska förkasta en åsikt utan att själva ha hört alternativet. Inte ens kritisera den faktiskt.
Och hur ojektiviserar vi spjutspetsteknologi som bara världens ledande tillverkare av digital elektronik har den reella kunskapen om ???
Detta väcker flera frågor.
1. Om något är ett odiskutabelt objektivt faktum, hur kan det då vara det för en enskild person, medan andra är av annan åsikt?
2. Varför skulle man inte kunna förkasta en åsikt utan att ha hört alternativet? Åtskilliga alternativ går att bedöma på basis av väletablerade fysikaliska och hmatematiska teorier. Självklart kan de även kritiseras.
3. Är det verkligen obejktivisering av "spjutspetsteknologi som bara världens ledande tillverkare av digital elektronik har den reella kunskapen om" som efterfrågas? Jag trodde det gällde objektivisering av kriterierna för en god DA-omvandlare.
4. Vilka kriterier bör en DA-omvandlare bedömas efter?
Min lekmannamässiga syn är att kombinationen AD-DA skall göra att signalen efter DA är så lik signalen före AD som möjligt, men du kanske har någon annan syn Hedlund?
Hur låter dom...
Här är verkligen Magnans kablar på "mammas gata". Väl installerade i ditt system kommer du omedelbart höra en betydligt bredare, högre och djupare ljudbild med bättre avbildning och fokus av allt. Detta tillsammans med en extraordinär upplösning och rumsåtergivning kommer att få den mest härdade audiofil att tappa hakan. Återgivningen av varje enskilt instrument är absolut superb och den tonala balansen är mycket naturlig och helt neutral.
Endast Magnans kablar ger dig möjligheten att verkligen känna dig förflyttad till konserthallen istället för att ha känslan av att lyssna på ännu ett audio system.
Hetsporren skrev:Hedlund skrev:Sen är det ju inte kablar vi diskuterar här utan något helt annat.
Du säljer ju ofta andra (dyra) hifiprylar...
[/quote]niklasz skrev:Nå, i vilket fall var det ju inga dåliga kablar som saluförs:Hur låter dom...
Här är verkligen Magnans kablar på "mammas gata". Väl installerade i ditt system kommer du omedelbart höra en betydligt bredare, högre och djupare ljudbild med bättre avbildning och fokus av allt. Detta tillsammans med en extraordinär upplösning och rumsåtergivning kommer att få den mest härdade audiofil att tappa hakan. Återgivningen av varje enskilt instrument är absolut superb och den tonala balansen är mycket naturlig och helt neutral.
Endast Magnans kablar ger dig möjligheten att verkligen känna dig förflyttad till konserthallen istället för att ha känslan av att lyssna på ännu ett audio system.
enligt http://www.hyllteknik.se/magnanweb/swehome.htm
Borde inte så bra kablar ge bra ljud även med "normala" CD-spelare.
niklasz skrev:Hedlund, jag tvivlar på att du förstått innebörden av de fyra frågor jag ställde.
Bamsefar skrev:Bamsefars personliga åsikt är att Hedund bör vara mera försiktig i sin framtoning, då Bamsefar får intrycket av att det Hedlund skriver är lag och inget som skall ifrågasättas - Hedlunds öron är bättre än alla andras
PS! För övrigt bör din signatur, som för första gången kom fram, nog vara lite tydligare då jag fortfarande anser att du försöker kränga mer än bara kablarDS!
Hedlund skrev:Kanske blir det fler som kan upptäcka "mina" sanningar?
Hedlund skrev:Vad gör dom så unika ?
Endast Magnans signal- och högtalarkablar reducerar drastiskt tidsfel som orsakas av "skin" effekten i ledarna.
[/quote]Hetsporren skrev:Hedlund skrev:Kanske blir det fler som kan upptäcka "mina" sanningar?
Är detta ett exempel på dina sanningar?
[quote=Hedlund]Vad gör dom så unika ?
Endast Magnans signal- och högtalarkablar reducerar drastiskt tidsfel som orsakas av "skin" effekten i ledarna.
Kaffekoppen skrev:Tycker vi lämnar formuleringarna på hans hemsida utanför tråden, oavsett om vi anser att den är sann eller osann.
Fråga mig om något och jag svarar (förutom kablar då), och det var väl förbättrad CD-återgivning som Tärnström frågade om när han startade tråden.
niklasz skrev:Hedlund skrev:Fråga mig om något och jag svarar (förutom kablar då), och det var väl förbättrad CD-återgivning som Tärnström frågade om när han startade tråden.
Nu skriver du CD-återgivning. När det handlar om återgivning är det inte bara en fråga om tyckande. Hur har du kommit fram till att de koncept du förespråkar ger bättre återgivning? Vet man inte det framstår värdet av dina rekommendationer som tämligen ovidkommande, förutom för dig själv naturligtvis.
Hetsporren skrev:Har Hedlund ett egenintresse av att hajpa T+A? Det tycker jag faktiskt är en relevant fråga i sammanhanget.
Hedlund skrev:Svante skrev:...men det här citatet (min fetstil) gör ändå att jag tror att förklaringen finns att finna i tonkurvan för de olika filtren i burken. Är det verkligen lätt att höra skillnaden så är det inte fasen som är förklaringen, inte heller impulssvarets utseende. För- och efterringningarna är för korta. Det är väldigt lätt att svälja reklambladens förklaringar om impulssvarets utseende, men samtidigt väldigt svårt att förstå hur kort tidsperiod det egentligen rör sig om.
Att man växlar läge på en omkopplare och hör skillnader mellan lägena betyder bara att det finns en skillnad (och egentligen bara om testet är blint), inte att den är den som tillverkaren säger. För att verifiera det måste man mäta och se att alla andra väl kända hörbara saker är under kontroll. Jag gissar att om man mätte på dessa omkopplarlägen så skulle man finna en aningen olika tonkurva, och att det är hela förklaringen.
Min erfarenhet från den här typen av spelare säger att det inte är så enkelt som att det skiljer i tonkurvan.
Faktiskt är det så att just i T+A's digitalfilter är det den icke för och efterringande filtret som har mest utsträckt bandbredd uppåt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 36 gäster