En i det stora hela ganska generaliserande artikel som, även om det mesta grovt sett är korrekt i sak - ändå missar att färgningar kan upplevas tilltalande och
att det måste vara upp till var och en att välja vad man gillar.
Dessutom voo-doo-förklaras i artikeln fenomen som defacto kan generera hörbara effekter (förvisso ofta i motsatt riktning mot vad tillskyndarna hävdar...

), som exempelvis bi-wiring.
Man skulle alltså kunna vara kritisk till att den i sig ovanligt upplysta/insatta presentationen ohörbarhetsförklarar saker som faktiskt (i vissa fall) går utmärkt att höra i blinda tester.
Men med tanke på den generella förvirriningsnivån som råder i Audio-samhället, tycker jag att det är trevligt att se att det finns några (icke-indoktrinerade) "barn" kvar - som faktiskt ser att kejsaren är naken.
Skulle vilja påstå att artikeln till >90% är korrekt.
Så jag säger: All heder till författaren!
En och annan lapsus tittar fram här och där förvisso, och det gör att jag röstar 2 och inte 1.
De som röstat 3 har en del saker kvar att upptäcka, och de som röstat 4 eller upp har
mycket kvar att lära.
De har helt enkelt en kunskapsstatus som är på Audio-medeltidsnivå, vilket ju passar branschen alldeles prima!
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).