Moderator: Redaktörer
BengtO skrev:ska det månne brännas lite sprit här?
UrSv skrev:BengtO skrev:ska det månne brännas lite sprit här?
Då använder man väl inte doppvärmare? Det får ju sockerinnehållet att brännas vid på grund av den höga värmen doppvärmaren har och det ger en massa konstiga fenomen. Kan jag tänka mig eftersom jag inte vet nåt om sånt där...
Fysikexperiment som ej rekommenderas:
Värm glöggen i din fina vattenkokare. Åk till närmaste butik och köp ny efteråt.
BengtO skrev:En nertrimmad variant av doppvärmare används i den numer så populära "plastbrännaren" och då kör man 47-65 grader beroende på om man vill filtrera eller ej..
Bill50x skrev:50 grader är väl ungefär max vad man får ut från sin varmvattenkran? Jag har helt enkelt använt varmvatten från kranen när jag etsat kort, det har fungerat utmärkt.
/ B
Nefilim skrev:Bill50x skrev:50 grader är väl ungefär max vad man får ut från sin varmvattenkran? Jag har helt enkelt använt varmvatten från kranen när jag etsat kort, det har fungerat utmärkt.
/ B
60 grader max är visst standarden.
Naqref™ skrev:Nefilim skrev:Bill50x skrev:50 grader är väl ungefär max vad man får ut från sin varmvattenkran? Jag har helt enkelt använt varmvatten från kranen när jag etsat kort, det har fungerat utmärkt.
/ B
60 grader max är visst standarden.
Mja det där borde du veta bättre att 60 grader än nog snarare minimum för varmt vatten.
http://susning.nu/Legionella
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster