Harmony Design eller Holographic Audio

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-06-30 00:40

Zalve skrev:Var i Stridbecks inlägg står det att han kritiserar nån annans val av OP?

Han skrever ju bara att HAN inte skulle drömma om att använda den i PRE9. Ibland funder man på om inte en del letar saker att anmärka på...

Nej, nej, nej... :(

Frågan var ju varför han inte skulle drömma om att använda den - vad han ogillade hos 2134. Inget annat har frågats. I varje fall inte av mig.

Att folk uppfattat hans synpunkter (ännu så länge inte formulerade så någon säkert tycks veta vad han menar med "men...") som en kritik mot den andres val av operationsförstärkare, det var bara ett konstaterade. Det är inte grunden till frågan.

Grunden till frågan är att jag vill veta vad han inte gillar hos OPA 2134! Och således få förklarat vad som är skälet till att han inte skulle drömma om att använda den i det nämnda egna försteget.

"ATT" han inte skulle drömma om att göra det är ju ingen information om varken själva operationsförstärkarens egenskaper, eller om hans förstegs (eller för all del: Om hans eventuella synpunkt på den andres förstegs operationsförstärkare, för det är ju faktiskt där de sitter...).

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-06-30 11:15

Av de som pysslar med op-ampar i ljudsammanhang (iaf de stackare i min närhet) så har det knorrats lite när man säger 2134; "Visst den mäter hyggligt, jättebillig, därför prisvärd, men det finns bättre". Mer än så har jag inte fått reda på. Det kanske är så att vissa op-ampar har blivit favoriter bland vissa konstruktörer, ungefär som ett el34-rör kan få tårar i ögonen på en del rörtomtar; detta är också en möjlighet. Hursomhelst så kan vi ju bara spekulera i vad herr Stridbeck menade tills han svarar, om han vill svara. Vi får vara nöjda tills vidare, helt enkelt. Men nödvändigtvis inte nöjt oss. :wink:

Anledningen till att jag delade trådarna var att spekulationerna skenade iväg rätt ordentligt, och en del av dem hade en tråkig ton, speciellt detta med musikern som tyckte till om musikaliska komponenter. Lite plumpt kanske. Jag skulle kunna visa min granne som är målare en tråd om ofärgande elektronik och han skulle också utbrista i liknande ordalag. Eller visa en vanlig människa detta forum, så skulle oddset att ordet "galenpannor" skulle dyka upp vara rätt lågt. Vi hifi-människor är rätt larviga, men vi kan väl vara det med lite stil. Så låt inte spekulationerna fara iväg med er.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-06-30 16:00

Kloka ord.

Är det någon som vet vad det beror på att Mattias inte svarar?

Vh, iö

- - - - -

PS. Man kan se en rätt intressant sociologisk utveckling när det gäller operationsförstärkare, såtillvida att samma öde har drabbat de tre viktigaste opertionsförstärkarna i elektronikhistorien, allihopa milstolpar prestandmässigt.

När de kom var de alla dyra, och de hyllades för sin fantastiska prestande, men så snart de sjönk i pris så misskrediterades de omedelbart.

De tre jag tänker på är förstås TL074, NE5534 och nu OPA2134.

Prestanda har inte ändrats, men "upplevelsen av ljudkvalitet" verkar ändå dala i proportion med prislappen, för vissa#. 8O

Tror det kommer att vara på det viset ända tills alla inser* att man måste ignorera prislappen om man vill veta något om operationsförstärkarens ljudkvalitetspotential.
Det kräver att man tittar på deras fysikaliska egenskaper (och inte på vad den heter), respektive lyssnar på dem blint (inte titta på prislappen), om man vill veta något om hur de presterar på riktigt - objektivt oh subjektivt.

#Häpnadsväckande många. 8O

*Det vill säga aldrig. 8)

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2006-06-30 16:17

När vi talar om gamla OP - varför ser man aldrig någon nyttja OP27/37, vilket är tvenne högklassiga , bipolära OP, varav den ena fullt faskompenserad.?
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-07-01 00:13

Dom har jag använt många gånger (fast det var länge sedan sist). För det mesta är de klart underlägsna OPA2134 dock, för bruk i audiosammanhang.

De excellerar ju primärt i mkt lågohmiga kopplingar, men inte ens i sådana är de för audiobruk överlägsna den gamla 5534, och jämför man med LT1028 (eller LT1115) kommer de ordentligt på efterkälken.

Tar man istället 2134 och tänker sig operationsförstärkaren i en hyggligt högimpediv omgivning är OP27/37 snarast att avråda ifrån. Den ger påtagligt dåliga prestanda per krona.

Allt det sagda gäller för bruk som Audio-op-amp alltså.

Pratar vi instrumentförstärkare är det förstås en helt annan sak!

De är ju tämligen imponernade i såväl diciplinen lågt LF-brus (3 - 300 Hz), för att inte tala om DC-offset.
LF-bruset ligger ofta på en effektnivå 100 - 10 000 gånger högre hos dedicerade audio-op-ampar, men det är faktist ingenting man brukar behöva bry sig om.

Skall man ha massor av gain i sin instrument-/precisionsförstärkare använder man 37:an, behöver man stabilitet i låg gain blir det 27:an. 8)

Vh, iö

Användarvisningsbild
olof

Inläggav olof » 2006-07-22 17:24

Nu har jag skaffat ett Holographic Audio PreTwentifive :D
Fantastisk känsla i kontrollerna och ett trevligt yttre kombinerat med en mycket trevlig konstruktör gjorde köpet till ett nöje :P

Ljudmässigt så kan jag bara jämföra med mitt 4 gånger så dyra Vincent sa91 vilket i jämförelse känns lite "svullet". Nästan som att jämföra en dynamisk platta med en som är mer komprimerad.
Jag upplever 25:an som väldigt neutral i en positiv bemärkelse utan något som helst "gos" eller slöjor som begränsar upplösningen.

Jättekul med en svenskt kvalitetsförsteg som kan vara med och tävla på en hög nivå. Hoppas bara folk inte stirrar sig blinda på det låga priset och dömer det på förhand.

Ska försöka mig på att göra en jämförelse med svärfars HD pre9 så min ursprungliga fråga blir besvarad
ett bra rum!

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-07-24 13:19

Gläder mig å dina vägnar! Att köpa något och sedan nästan bli mer positivt överraskad än man hade trott, är verkligen kul! :P

Fortfarande inget svar från Stridbeck. :(

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Re: Harmony Design eller Holographic Audio

Inläggav rhenrics » 2006-07-24 15:27

Själv skulle jag aldrig drömma om att köpa ett försteg från Harmony Design, de har så förbannat ful design.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-07-24 16:03

Men man kan ju blunda. :wink:

Mina högtalare brukar folk (många) tycka är väldigt fula också.

Vh, iö

Användarvisningsbild
Wolfie
Inrökt

Inläggav Wolfie » 2006-07-24 20:13

IngOehman skrev:Men man kan ju blunda. :wink:

Vh, iö

Där håller jag med (alltså inte om att jag tycker de är fula men att många
andra tycker att de är fula).

Fast jag förstår inte varför, kan de inte se skönheten i när design följer
funktion?

Appropå OP:s

OPA2134:an labbade jag med en hel del när jag pluggade.
Riktigt jäkla bra OP faktiskt.
Lågt brus, stabil, klarar att driva utgången nästan hela vägen till matnings
spänning.
Så har den låg distorsion också, använd i rätt kopplingar dvs.

TL074 var jag kanske inte riktigt lika förtjust i eftersom brusnivån på
den gamla häcken är rätt så hög, jämfört med 2134 och en del andra
"nyare" OP:s.

TL074 lär förresten vara äldre än gatan, fast det beror förstås på vilken
gata man jämför med... Det finns ju ruskigt gamla gator.
Inga anknytningar

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-07-24 20:23

Även TL072 (071, 072, 074...) var en revolution när den kom på sin tid. :o

Håller definitivt med om att den inte på något sätt kan konkurrera med OPA2134, men även om den senare är signifikant bättre på alla parametrar kan man faktiskt bygga mycket fina konstruktioner även med TL072! Det är svårare än de flesta nog tror att höra åtta seriekopplade TL074 i en F/E-lyssning på linjenivå...

De flesta apparater som man stöter på på marknaden är väsentligt sämre än vad som går att bygga med TL072.

Valet av operationsförstärkaren sätter en sorts gräns för vilka prestanda som går att uppnå, men det är inte allt, för det går ju att göra fel på oerhört många andra sätt än att välja en annan än den allra bästa OP-ampen! :wink:

Många av de alternativa felen är mycket värre än det som en TL072 kan ställa till med.

Vh, iö

JML2005

Inläggav JML2005 » 2006-07-24 21:53

IngOehman skrev:Men man kan ju blunda. :wink:

Vh, iö

Det är väl det som är "harmonisk design", man blundar och blir harmonisk efter att ha lyssnat med endast öronen, till musiken! :wink:

JML2005

Inläggav JML2005 » 2006-07-24 22:11

IngOehman skrev:Fortfarande inget svar från Stridbeck. :(

Seglarsemester?

Användarvisningsbild
Wolfie
Inrökt

Inläggav Wolfie » 2006-07-24 23:11

IngOehman skrev:Även TL072 (071, 072, 074...) var en revolution när den kom på sin tid. :o
Vh, iö

Det förstår jag :)
TL07x (x = 1,2,4..) var väl en av de absolut första väl fungerande OP-amparna som
uppfanns?
Alltså de uppfanns ju ungefär i den vevan när TL07x kom. :D
I alla fall de integrerade OP-amparna.

Däremot, om jag inte minns fel från labbarna, så är väl TL07x lättare att
få stabil i hårt återkopplade kopplingar än OPA213x?
Alltså där closed loop förstärkningen ligger under 1.
Kan i och för sig minnas fel, det känns som om det var en evighet sen jag
labbade med OP-förstärkare trots att det inte var mer än 6-7 år sedan.
Inga anknytningar

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2006-07-25 01:23

Såväl TL07X som OPAX134 hanterar full återkoppling med bravur. :)

Lyckas med få 2134:an att svänga har man antingen gjort grova dimensioneringsfel eller en synnerligen undermålig PCB-layout. :D
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Wolfie
Inrökt

Inläggav Wolfie » 2006-07-25 01:51

Hehe, jag har faktiskt lyckats :D

Byggde en "ideal" nätdel som gav ut RMS värdet på AC spänningen i likström
med en 2134 som började självsvänga.

Fast det berodde inte enbart på hård återkoppling, utan även på lite väl
elak kapacitiv filtrering....

TL074 orkade dock med utan att bli instabil i samma koppling (fast den blev
varm)...
Inga anknytningar

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-07-26 01:26

Wolfie skrev:TL07x (x = 1,2,4..) var väl en av de absolut första väl fungerande OP-amparna som uppfanns?

Alltså de uppfanns ju ungefär i den vevan när TL07x kom. :D
I alla fall de integrerade OP-amparna.

Nähä du. Integrerade operationsförstärkare fanns det lååångt före TL074.

TL074 var måhända den första av dem alla som var så idealisk att även den som inte fattade hur de fungerar, kunda åstadkomma en hygglig konstruktion med hjälp av dem, men det fanns gott om OP-ampar före Texas TL074 som hade användbara prestanda. Philips NE5534 är en av dem.

På många sätt var faktiskt NE5534 en ännu mera högpresterande OP-amp än den "modernare" TL074, vilket även gäller den något förenklade dubbelversionen NE5532. Men de båda Philips-kretsarna krävde mera förtånd från konstruktören.

När jag tänker på det undrar jag om inte även National-kretsen LF353 (dubbel OP-amp) kan ha kommit före Texasmotsvarigheten TL072, men jag är inte säker på det.

Hursomhelst - alla de här nämnda operationsförstärkarna är moderniteter jämfört med de riktigt gamla integrerade operationsförtärkarna, av vilka den mest kända väl är LM741, men inte heller den är ens i närheten av att vara den första av de integrerade. Jag har för mig att det var en förbättrad version av den tämligen usla LM709.

Själva operationsförstärkaren som sådan hittades dock på redan i början av 1940-talet, men då byggdes de förstås upp diskret (med rör dessutom).

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2006-07-26 01:38, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2006-07-26 01:34

Det fanns även rör-opampar före dessa men om de var avändbara eller inom topic vill jag inte svara på ;)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-07-26 01:40

Du läste inte parentesen i den sista meningen jag skrev va? :wink:

Vh, iö

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2006-08-13 22:05

JML2005 skrev:
HolographicAudio™ skrev:
olof skrev:En tanke vore ju att jag helt enkelt lånade hem ett Pre25 från HA och testade det mot svärfars HD Pre9, jag bor nämligen i Växjö fr.o.m 5 juni så jag är ju nära tillverkaren.

Det låter som en bra ide' :idea:

Oj! Vilket självförtoende tillverkaren har! :wink:

Citerar Abraham Lincoln (1809-1865); "Framgång beror inte så mycket på hjälp utifrån som på självförtroende".
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.
http://www.holographicaudio.com
Pre Two>ULC>AMP Twentythree>Ino Audio Pi120s

Användarvisningsbild
Greensleeves

Inläggav Greensleeves » 2007-01-16 16:28

Om det nu, i denna tråd, har konstaterats... :) ..., att försteget Holographic Audio PreTwentifive är neutralt ljudande och välljudande, har jag två frågor:
- kommer det en fjärrkontroll till detta försteg under det närmaste året?
- vilket slutsteg eller vilka monoslutsteg i prisklassen upp till ca 20 000 kr rekommenderas till detta försteg..?

Mvh,
Greensleves

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2007-02-03 16:57

Greensleeves skrev:Om det nu, i denna tråd, har konstaterats... :) ..., att försteget Holographic Audio PreTwentifive är neutralt ljudande och välljudande, har jag två frågor:
- kommer det en fjärrkontroll till detta försteg under det närmaste året?
- vilket slutsteg eller vilka monoslutsteg i prisklassen upp till ca 20 000 kr rekommenderas till detta försteg..?
Mvh,
Greensleves

Det kommer inte någon fjärr till PRE TwentyFive men däremot till en snarlig produkt (vars namn ännu ej är bestämt) med lika funktionalitet. Planerad lansering inom ett år.

När det gäller slutsteg så har jag tyvärr inga rekommendationer annat än att det bör vara transparant. :-)

Vh,
Lasse
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.

Användarvisningsbild
Wolfie
Inrökt

Inläggav Wolfie » 2007-02-03 20:23

HolographicAudio™ skrev:Det kommer inte någon fjärr till PRE TwentyFive men däremot till en snarlig produkt (vars namn ännu ej är bestämt) med lika funktionalitet. Planerad lansering inom ett år.

När det gäller slutsteg så har jag tyvärr inga rekommendationer annat än att det bör vara transparant. :-)

Vh,
Lasse

Det där lät intressant tycker jag :)

Tips! Sätt dit en "hembio direkt" funktion som bypassar volymkontrollen
och har en gain på 0 dB. Då kan man på ett lätt sätt integrera försteget
i en hembio :)

Om nu inte försteget blir ett analogt 7.1 försteg med delay-funktion till
bakkanalerna :)
Inga anknytningar

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2007-02-03 21:05

Wolfie skrev:
HolographicAudio™ skrev:Det kommer inte någon fjärr till PRE TwentyFive men däremot till en snarlig produkt (vars namn ännu ej är bestämt) med lika funktionalitet. Planerad lansering inom ett år.

Vh,
Lasse

Det där lät intressant tycker jag :)

Tips! Sätt dit en "hembio direkt" funktion som bypassar volymkontrollen
och har en gain på 0 dB. Då kan man på ett lätt sätt integrera försteget
i en hembio :)

Om nu inte försteget blir ett analogt 7.1 försteg med delay-funktion till
bakkanalerna :)

Absolut, håller med Wolfie till 100%, och jag önskar att det finns minst 3 (!) 7.1 ingångar, och fjärr såklart. Men det lär vara liten risk antar jag...
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Greensleeves

Inläggav Greensleeves » 2007-02-04 21:38

HolographicAudio™ skrev:... Det kommer inte någon fjärr till PRE TwentyFive men däremot till en snarlig produkt (vars namn ännu ej är bestämt) med lika funktionalitet. Planerad lansering inom ett år.

Vad trevligt att ett svenskt, neutralt ljudande, prisvärt försteg kommer i en bekväm fjärrkontrollerad version!
Skulle detta försteg - och framgent även det övriga sortimentet - erbjudas i en lite mörkare version, kanske mattsvart, mörkgrått eller liknande, vore det förnämligt för alla oss som föredrar lite mörkare färger.
Även en färg som koppar/kopparbrun vore intressant. Just denna färg förekommer inte så ofta; inom detta färgsegment verkar mest guld och champagne förekomma, varför någon nyans av koppar i bästa fall skulle kunna hjälpa Holographic Audio att få en egen, snygg och lättigenkännlig estetik.

När vi nu har fått dessa trevliga nyheter om det kommande försteget, är vi nog några som är åtminstone lite, lite, nyfikna på om det finns några försiktiga tankar på att lansera likaledes neutralt ljudande, prisvärda stereo- och monoslutsteg..?
Med utomordentligt vänlig hälsning från Thomas; en ytterst allmän amatör i ordets djupaste mening.

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2007-02-05 20:01

Greensleeves skrev:Vad trevligt att ett svenskt, neutralt ljudande, prisvärt försteg kommer i en bekväm fjärrkontrollerad version!
Skulle detta försteg - och framgent även det övriga sortimentet - erbjudas i en lite mörkare version, kanske mattsvart, mörkgrått eller liknande, vore det förnämligt för alla oss som föredrar lite mörkare färger...?
Vi har för närvarande tyvärr inga planer på att erbjuda någon mörkare version.

Greensleeves skrev:Även en färg som koppar/kopparbrun vore intressant. Just denna färg förekommer inte så ofta; inom detta färgsegment verkar mest guld och champagne förekomma, varför någon nyans av koppar i bästa fall skulle kunna hjälpa Holographic Audio att få en egen, snygg och lättigenkännlig estetik.
Tack för tipset!

Greensleeves skrev:När vi nu har fått dessa trevliga nyheter om det kommande försteget, är vi nog några som är åtminstone lite, lite, nyfikna på om det finns några försiktiga tankar på att lansera likaledes neutralt ljudande, prisvärda stereo- och monoslutsteg..?
Försiktiga tankar finns det nog allt men som alla vet så är det lång väg från tanke till handling, särskilt när det gäller kompetenta slutsteg.

Användarvisningsbild
Greensleeves

Inläggav Greensleeves » 2007-02-05 23:53

HolographicAudio™ skrev: Vi har för närvarande tyvärr inga planer på att erbjuda någon mörkare version...

- Okay.

Greensleeves & HolographicAudio™ skrev:Även en färg som koppar/kopparbrun vore intressant. Just denna färg förekommer inte så ofta... varför någon nyans av koppar i bästa fall skulle kunna hjälpa Holographic Audio att få en egen, snygg och lättigenkännlig estetik.

- Tack för tipset!

- Var så god!

Greensleeves & HolographicAudio™ skrev:... om det finns några försiktiga tankar på att lansera likaledes neutralt ljudande, prisvärda stereo- och monoslutsteg..?

- Försiktiga tankar finns det nog allt men som alla vet så är det lång väg från tanke till handling, särskilt när det gäller kompetenta slutsteg.

- Det tror jag säkert, men eftersom jag liksom många andra är hjärtligt trött på en slags begränsad, dualistiskt producentansats inom hifi-området, skrev jag mitt inlägg i en förhoppningsfull anda. Denna begränsade ansats kan kanske kan beskrivas som att en potentiell kund har att välja mellan a) mindre själfull japansk elektronik, eller b) kompetenta västerländska hifi-pjäser som inte sällan är avskräckande dyra.
Att i detta smått tröstlösa läge, få se många mindre svenska hifi-firmor knoppas fram, producerandes välljudande, prisvärda hifi-prylar för entusiaster med normala inkomster känns nästan som en gudagåva. Inte minst mot denna bakgrund, vore det förnämligt om företag som HolographicAudio m.fl. kunde få fram tämligen kompletta 2-kanalssortiment.
Med utomordentligt vänlig hälsning från Thomas; en ytterst allmän amatör i ordets djupaste mening.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-02-06 08:16

Greensleeves skrev:Vad trevligt att ett svenskt, neutralt ljudande, prisvärt försteg kommer i en bekväm fjärrkontrollerad version!

Håller absolut med, förutom att jag är osäker på användandet av ordet "prisvärt" - vet du vad det kommer att kosta?
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
Greensleeves

Inläggav Greensleeves » 2007-02-06 11:04

Almen skrev:... Håller absolut med, förutom att jag är osäker på användandet av ordet "prisvärt" - vet du vad det kommer att kosta?

Svar nej, jag önsketänkte. Detta önsketänkande i sin tur, bygger mycket på att det nuvarande försteget Pre TwentyFive kostar överkomliga 3.995 kr, och att ett nyare sådant - om än fjärrstyrt - förhoppningsvis inte blir alltför mycket dyrare än så.

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2007-02-10 18:45

Greensleeves skrev:om det finns några försiktiga tankar på att lansera likaledes neutralt ljudande, prisvärda stereo- och monoslutsteg..?
HolographicAudio™ skrev:- Försiktiga tankar finns det nog allt men som alla vet så är det lång väg från tanke till handling, särskilt när det gäller kompetenta slutsteg.
Greensleeves skrev: - Det tror jag säkert, men eftersom jag liksom många andra är hjärtligt trött på en slags begränsad, dualistiskt producentansats inom hifi-området, skrev jag mitt inlägg i en förhoppningsfull anda. Denna begränsade ansats kan kanske kan beskrivas som att en potentiell kund har att välja mellan a) mindre själfull japansk elektronik, eller b) kompetenta västerländska hifi-pjäser som inte sällan är avskräckande dyra. Att i detta smått tröstlösa läge, få se många mindre svenska hifi-firmor knoppas fram, producerandes välljudande, prisvärda hifi-prylar för entusiaster med normala inkomster känns nästan som en gudagåva. Inte minst mot denna bakgrund, vore det förnämligt om företag som HolographicAudio m.fl. kunde få fram tämligen kompletta 2-kanalssortiment.

Självklart har vi ambitionen att så småningom ta fram ett komplett 2-kanalssortiment. Problemet är att det kostar en hel del tid och pengar (kompetenta slutsteg snyter man ju inte ur näsan direkt :) ).
Tanken är att ta fram nåt riktigt bra och prisvärt och som kan finnas kvar på marknaden i många år.

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd