Grattis!Repsam som blivit korat till årets studentföretagare

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2006-07-26 11:01

Då hade du inte behövt dra in mig överhuvudtaget.

Låt oss lämna detta om det inte var något. :wink:
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-26 11:12

Johan L.
Du samt er testpanel i LTS får tas som exempel för HUR man skulle kunna se saker exakt som andra företagare.. Så lägg av.. NI är varken fridlysta eller nåt om ni tror så..

Och skall folk här kunna sitta och hänga varenda en högt så måste man få ta det ända exemplet där finns för att påvisa att samma sätt KUNDE användas även mot LTS testarna..

Där finns INGET elakt alls.

Enbart detta att det är det ända exepel där finns som aldrig sätts igång häxjakt på här på forumet..

Och om jag tog andra som exempel så skulle ju dom endast ge sittsen att alla höll med och INTE förstog exemplet. För ALLA är ju oseriösa enligt den grupp som hänger sig åt att hänga företagare.. Och i denna tråden en ung student på väg UT i livet med framgång..

Oavsett om han spettsar drinken lite väl i bland så finns NOLL andledning att forumet här skall använda internetts makt för att skada företagare pga enbart ÅSIKTER o egna tänkanden .. Har han brutit lagar osv så anmäl honom. Annars lägger man ner..

Och mina exepel igen.. DET FINNS ENBART ETT ÄNDA MAN KAN TA UPP HÄR SOM EXEPEL FÖR LIKNELSER osv som folk förstår.. ALLA andra är i branchen o därmed illasinnade utsugare med rena koruptioner som egenvärde..

Du Johan ÄR intiligentare än så.. så du vet nog vad och hur jag menar här.. Dummare än så vet jag du inte är..och har du problem med detta så kan du gärna ringa mig om ämnet så lämnar vi detta här nu.
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2006-07-26 11:26

Jag håller HELT med dig angående Repsam.

För mig kändes det onödigt att du drog in mig och mitt företag i diskussionen, även om det bara var som ett exempel. Jag tyckte det var onödigt helt enkelt eftersom det verkar som du inte har några direkta sakinvändningar på mig som person. Så det är helt lugnt nu!

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-26 11:35

Johan_Lindroos skrev:Jag håller HELT med dig angående Repsam.

För mig kändes det onödigt att du drog in mig och mitt företag i diskussionen, även om det bara var som ett exempel. Jag tyckte det var onödigt helt enkelt eftersom det verkar som du inte har några direkta sakinvändningar på mig som person. Så det är helt lugnt nu!

Du vet redan jag gillar dig oavsett att du inte har mina åsikter Johan :lol: Så oroa dig inte..

Men tyvärr FINNS endast ett enda st företellelse att ta som exempel för folk skall fatta hur fel och snett saker kan gå OM man börjar via egna spåniga tankar starta jakt som i denna tråden mot ett ungt litet företag som tydligt o klart visat sig ha en plats där ute på den hårda marknaden. För där ute vet alla företagare att det blåser hårt om man inte har rätt företagsidee och dessutom rätt i tiden samt med behov och efterfrågan..

Däremot kan jag lite framföra kritik mot att inte du samt andra i mer ledande possitioner för LTS eller anhängare kommit ut i tråden och faktiskt sagt era tankar om denna häxjakt på denna unga student samt företagare..

det kunde ev ju avhjälpt en rätt förvirrad sjuk debatt här över huvud taget..
Detta eftersom forumet ändå har en relativt stark LTS prägel Johan..
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2006-07-26 11:40

Mayro skrev:Och om jag tog andra som exempel så skulle ju dom endast ge sittsen att alla höll med och INTE förstog exemplet. För ALLA är ju oseriösa enligt den grupp som hänger sig åt att hänga företagare.. Och i denna tråden en ung student på väg UT i livet med framgång..

Oavsett om han spettsar drinken lite väl i bland så finns NOLL andledning att forumet här skall använda internetts makt för att skada företagare pga enbart ÅSIKTER o egna tänkanden .. Har han brutit lagar osv så anmäl honom. Annars lägger man ner..

Vill bara meddela att jag tycker att Mayro för fram en rimlig ståndpunkt här (begränsat till det citerade styckena). Det aktuella företaget är inte värre än mycket annat på marknaden som passerar förbi obemärkt. Det som gjorde att ljuset riktades mot just detta företag var det pris företaget erhöll och som framhöll det som ett föredöme. Viket det möjligtvis inte är i förhållande till juryns intentioner. Jag vill också framhålla att jag inte tycker det drivs någon kampanj mot företaget i den mening som ibland förekommer på Internet med en för ändamålet avsedda hemsidor av typen "www.laggnedskiten.nu" eller så. Detta är ett diskussionsforum med en begränsad läsekrets och det finns inga aktiva försök attt dra intresset till den negativa kritik som här framkommit i akt och mening att skada företaget.

Hälsningar,

Dahlqvist

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2006-07-26 13:04

Mayro skrev:...

Däremot kan jag lite framföra kritik mot att inte du samt andra i mer ledande possitioner för LTS eller anhängare kommit ut i tråden och faktiskt sagt era tankar om denna häxjakt på denna unga student samt företagare..

det kunde ev ju avhjälpt en rätt förvirrad sjuk debatt här över huvud taget..
Detta eftersom forumet ändå har en relativt stark LTS prägel Johan..

Jag brukar inte gilla att delta i såna här och liknande tjafstrådar. Det tycker jag inte att jag ska behöva bli lastad för.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-26 13:33

det kunde ev ju avhjälpt en rätt förvirrad sjuk debatt här över huvud taget.. Detta eftersom forumet ändå har en relativt stark LTS prägel Johan..

Som jag skrev så ser du hur jag menar med min lilla kritik.. Så du "lastas" inte för något.. men du kunde ju samt med andra här tillfört att tråden INTE tagit denna vägen utan en mer trevlig ton.

Så du och jag har exakt samma åsikt om trådens. Men jag anser att man bör försöka styra upp trådar som denna gemensamt. trådar som denna skadar detta forum aldeles oavsett vad man tror..

Detta forum läses av folk utanför.. och att om folk får sitta som i denna tråden och spy ut sina högst egna tankar mot en ung företagare, ja det kan skada både detta forums trovärdighet eller företagaren. Eller faktiskt båda två..

Skönt att i alla fall läsa det är fler än jag som anser det är fel att sitta som en del gör i denna tråden samt andra som funnits tidigare mot samma företagare och företag..

Användarvisningsbild
lasselite

Inläggav lasselite » 2006-07-26 14:04

Mayro skrev:
det kunde ev ju avhjälpt en rätt förvirrad sjuk debatt här över huvud taget.. ]suddelisudd

Suddelisudd

Detta forum läses av folk utanför.. och att om folk får sitta som i denna tråden och spy ut sina högst egna tankar mot en ung företagare, ja det kan skada både detta forums trovärdighet eller företagaren. Eller faktiskt båda två..

suddelisuddsudd

Det man vänder sig mot ("spyr ut") är nog inte företagaren, utan metoderna han använder och priset han sätter.

Om någon googlar lite, efter att ha hittat något intressant på Repsam, och hittar hit. Så tycker jag det är positivt att personen blir lite mer vaksam på Repsams marknadsföring och prissättning. Då har, tycker jag, forumet fungerat som den kunskapsbank och källa till, rimligt oberoende, information som jag ser som en av de stora fördelarna med ett forum. Då slipper personen i fråga köpa på sig överprissatt åttiotalsjunk. (Därmed inte sagt att det är det Repsam säljer. Bara att det kan bli resultatet av lite deltagande på ett särintresseforum)

Varför är debatten förvirrad och sjuk? Jagtycker den har god grund för att vara informerad och sund.

Här finns många som kan sin hifihistoria och har bra koll på produkterna, och här finns de som argumenterar för att prissättningen är fri.

Har svårt att se något förvirrat och sjukt i det.

P.S.
Agera, med ett g. I all välmening :)
En vanlig kille med ett vanligt jobb i en vanlig stad, med en ovanligt snygg tjej

Användarvisningsbild
Syntesis

Inläggav Syntesis » 2006-08-05 01:01

För det första undrar jag om mayro har någon koppling till repsam :?:

För det andra vill jag också bara påminna att detta är ett fritt forum och att man får diskutera (nästan)vad man vill här.

F. ö. är det så att obefogad kritik mot ett företag självdör såsmåningom om det inte finns fog för det. Men i detta fallet finns det ju solklara fall på både extrem prissättning och i vissa fall vilseledande texter.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi