Moderator: Redaktörer
UrSv skrev:Du får nog eventuellt leta efter en nyare modell eftersom 575 är utgången sedan länge. Annars är den utmärkt skulle jag tro.
Grismannen skrev:UrSv skrev:Du får nog eventuellt leta efter en nyare modell eftersom 575 är utgången sedan länge. Annars är den utmärkt skulle jag tro.
Den fanns både på prisjakt och på Pricerunner som länkade vidare till en butik men där hade dom den inte så då förstår jag varför.![]()
Du UrSv eller någon annan kanske kan tipsa om en bra ersättare som man kan tänkas handla istället för 575:an?
UrSv skrev:Grismannen skrev:UrSv skrev:Du får nog eventuellt leta efter en nyare modell eftersom 575 är utgången sedan länge. Annars är den utmärkt skulle jag tro.
Den fanns både på prisjakt och på Pricerunner som länkade vidare till en butik men där hade dom den inte så då förstår jag varför.![]()
Du UrSv eller någon annan kanske kan tipsa om en bra ersättare som man kan tänkas handla istället för 575:an?
Pioneer DV-585 eller DV-696? Båda säkert utmärkta maskiner.
Vee-Eight skrev:Mr_Ekan:
Spelar också på 575, skall vi köra igång en hype-cirkus nu när den inte tillverkas längre? Vilken låter tex bäst; svart eller silver!?![]()
Spelar också på 575, skall vi köra igång en hype-cirkus nu när den inte tillverkas längre? Vilken låter tex bäst; svart eller silver!?![]()
Grismannen skrev:Naqref:GM: Jag tror en 585 blir bra.
Hoppas på det.
Sampix skrev:Grismannen skrev:Naqref:GM: Jag tror en 585 blir bra.
Hoppas på det.
585:an är en riktigt fin och trevlig liten maskin. Jag har inget att anmärka på dess prestanda, varken på ljud eller bildsidan.
Däremot är kanske inte handhavandet det allra bästa,.. Det kan ta ett tag vid utmatning av skiva etc. Och transport-delen är långt ifrån tyst (jag har min i ett skåp, så det spelar ingen roll för mig den).
Men för de pengar den betingar; KÖP
Vee-Eight skrev:Mr Grisman;
Jag har också en dv444, och 575/585 är inte bara ett steg bättre, det handlar om hela trappor bättre. Dock väsnas mekaniken lite småstörigt på 575 iaf, värt en notering.
Vee-Eight skrev:Mr Grisman;
Jag har också en dv444, och 575/585 är inte bara ett steg bättre, det handlar om hela trappor bättre. Dock väsnas mekaniken lite småstörigt på 575 iaf, värt en notering.
Grismannen skrev:Mekanikväsen är ju inte kul. Handlar det om att den väsnas vid uppspelning av skivan då eller bara vid öppning / stängning av luckan?
JML2005 skrev:Lite trådar i ämnet:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=12269
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=11878
Om en vecka kommer jag att gjort ett litet test. Pioneer 696 vs Onkyo DX-7333 och harmony design DA9, om du har tid att vänta.
Snusmumriken skrev:Grismannen skrev:Mekanikväsen är ju inte kul. Handlar det om att den väsnas vid uppspelning av skivan då eller bara vid öppning / stängning av luckan?
585 väsnas vid uppspelning. Jag stod inte ut, trots att den stod i stereorack med glasskiva framför. Jag köpte ljudisoleringsmattor, öppnade spelaren och stoppade in i + att den får stå på en sådan och en ovanpå dessutom.
Nu är den tyst den fan.
Vee-Eight skrev:Jag tyckte som oerfaren hifientusiast att skivorna lät direkt illa på 444:an, utan ngn större jämförelse mot ngt.
JML2005 skrev:Självklart blir det ett blindtest, snabba växlingar mellan spelarna (identiska skivor i varje). Långlyssning på enbart en i taget......mm
Blir någon gång under vecka 32. Återkommer!
Snusmumriken skrev:Grismannen skrev:Mekanikväsen är ju inte kul. Handlar det om att den väsnas vid uppspelning av skivan då eller bara vid öppning / stängning av luckan?
585 väsnas vid uppspelning. Jag stod inte ut, trots att den stod i stereorack med glasskiva framför. Jag köpte ljudisoleringsmattor, öppnade spelaren och stoppade in i + att den får stå på en sådan och en ovanpå dessutom.
Nu är den tyst den fan.
tvett skrev:Snusmumriken skrev:Grismannen skrev:Mekanikväsen är ju inte kul. Handlar det om att den väsnas vid uppspelning av skivan då eller bara vid öppning / stängning av luckan?
Nu är den tyst den fan.
Fyllde min med bitumen på alla öppna ytor invändigt och dubbla lager i locket... inbillar mig att den är tystare iaf. Nu står den still när man trycker på knapparna....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster