Intressanta butiker i Köpenhamn?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
ignatz

Intressanta butiker i Köpenhamn?

Inläggav ignatz » 2006-07-31 14:02

Någon som har bra tips? Har ju varit där ett par gånger men har alltid känslan av att ha missat något när det är dags att åka hem igen.

Frågan gäller alltså hifi-butiker och skivbörsar, det får gärna finnas lite begagnade prylar i butiken och jag är lite svag för bredbandare och rörförstärkare. Och danska produkter. Och engelska. Och snygga saker!

Alla svar tas tacksamt emot men varmast tackas för de som har i alla fall en antydan till lägesbestämning och/eller en webblänk!

(sticker den tredje i åttonde)

mvh ignatz

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2006-07-31 14:08

Får erkänna att jag inte hittat mycket i Hifi-butiksväg i Köpenhamn... i alla fall inte i turistkärnan. Finns en om du står på rådhusplatesen och skall gå över övergångsstället till Ströget, men istället vänder dig till vänster och följer den gatan upp. Ingen jättebutik, men lite såg de ut att ha... något annat ställe kan jag inte minnas mig ha sätt annat än en Fona på ströget som förr brukade ha lite stora Jamo (fast de vägrade provspela Oriel för mig!!).
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2006-08-02 22:40

Hmm, för länge sen var jag inne på nån vinyl/begagnatställe som låg centralt: Om du går i riktning mot torget där ströget börjar (gå på "vänster" sida om Tivoli enklast, med ryggen mot centralstationen) och siktar på bortre vänstra hörnet av torget, så går du över gatan i korsningen där... runt hörnet (på gatan som går parallellt med ströget fast längst åt vänster s.a.s, i kant med torget) där nånstan.

Sen finns en massa små mysiga skivaffärer om du går ner en liten bit på ströget (också med centralen i ryggen) och viker in till vänster på smågatorna som går vinkelrätt mot ströget..! Minns ej namn... kanske Baden Baden (skivaffär) finns kvar, fråga efter den så hittar du området ungefär..!

Användarvisningsbild
ignatz

Inläggav ignatz » 2006-08-02 23:17

Thanx guys!

Återgå till Generellt om hifi