Moderator: Redaktörer
Margaux skrev:Ja det är en lång historia. Pga av en "olycka" råkade jag radera alla låtar med tracknr>10 som jag hade i FLAC. Jag hade dock backupat dem i mp3 320.
lame --preset standard "07 Such a common bird.wav"MrIster skrev:I princip bör man inte förlora någon information om man går från mp3 till FLAC eftersom Flac är lossless.
Bamsefar skrev:Visst, men du har redan förlorat stort iom att du gått till MP3 - så det blir ändå "fel" - liksom ingen idé att gå från ett komprimerat format (MP3) till ett lossless (FLAC).
Och ja, olika decoders packar upp olika.... Man kan ju tycka att de borde vara identiska, men icke så enkelt nej...
Bamsefar skrev:Nu hänger jag nog inte med, vill du fylla en CD med MP3or eller ?
Lame visade sig vara en utmärkt decoder,
Törs man föreslå att du kopierar av skivorna igen istället ?
Margaux skrev:Jag använder LAME som encoder men visste inte att man kan använda LAME för decoding också. Är detta något man kan välja i tex Media Player?
Margaux skrev:
Jag använder LAME som encoder men visste inte att man kan använda LAME för decoding också. Är detta något man kan välja i tex Media Player?
eatfrog skrev:Denna använder jag:
http://otachan.com/in_!mpg123.html
Babelfish kan översätta från japanska till engelska.
Det är ett plugin till winamp5.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster