Jag tycker Philips har en bra lösning på fjärr, dock så är den aldeles för dyr för att vara en fjärrkontroll
Jag förstår inte varför Pronto är så hypad...är den verkligen så bra?
Visst är den snygg, men den ligger inte bra i handen, den är otymplig att använda med en hand, ingen känsla när man trycker på rätt knapp i biomörkret, lyser upp det mesta omkring sig, osv, osv.
Jag börjar bli knäckt av att det inte finns någon smidig fjärr utan sådana där hemska LCD-"måstelysaförattfungera"-touch-knappar.
Alvarligt, det behövs ju inte så mycket knappar igentligen. Ingångsväljare och val av apparat som fjärren ska kontrollera, nummersats, play, paus, byt spår, stop, volym, mute, ett styrkors och några till som subtitle och bildformat...kanske runt 40 knappar. Ska det vara så svårt att få till bra i en snygg förpackning?
Jag förstår inte frågeställningen på topic heller. Menas hur många man har, eller hur många man använder?
Hur många fjärrkontroller jag har vill jag inte tänka på (och förstår ännu mindre varför någon annan vill, därav min ) men det är en bra bit över fem, kanske det dubbla till alla digitalboxar, dvd-spelare, minianläggningar osv, därimot har jag en som jag använder, nämligen Rotels RR-969. Fungerar till allt, har en bra känsla i knapparna, ljussensor så den inte börjar lysa mitt på ljusa dagen, och mest underskattat av allt: Klocka! Perfekt att ha på fjärren så man kan ställa in alarm om man glömmer bort tiden under en lyssningsstund...eller bara vill veta vad tiden är.[/quote]