Moderator: Redaktörer
Rauna skrev:Det är väl kul med en Svensk högtalartillverkare, just nu är det lite tunnt trots att Svenska högtalare har mycket gott anseende utomlands.
Lycka till!
Bo Hansson Rauna/Opus3
WuXian skrev:Kan det ha varit BB som för 15 år sedan skulle revolutionera
hela alltet med Colluseum vars veckade membran inte skulle
kräva något slutsteg ens?
/\/\sanslös verkningsgrad
Rauna skrev:Det är väl kul med en Svensk högtalartillverkare, just nu är det lite tunnt trots att Svenska högtalare har mycket gott anseende utomlands.
Lycka till!
Bo Hansson Rauna/Opus3
Koffe skrev:Underbart roligt!
WuXian skrev:Kan det ha varit BB som för 15 år sedan skulle revolutionera
hela alltet med Colluseum vars veckade membran inte skulle
kräva något slutsteg ens?
/\/\sanslös verkningsgrad
The result is an enclosure-less dipole construction. Bolted to the 50 mm (2") thich baffle is 10 subwoofer elements, 15" each in diameter, with a displacement (Xmax) of 65mm (both ways) for each element.
With a total weight of 500Kg (1,000lbs) per unit, these woofers are garuanteed to set a whole room into good vibrations
patrikf skrev:Kommer högtalarna att finnas tillgängliga för lyssning på en mässa eller butik eller dylikt?
Kaffekoppen skrev:BB ;
Vad är det för typ av element som används för de lägre frekvensregistren?
NNord skrev:Hej Bo
Söderhamn, det är ju mina hemtrakter det, fast numera Stockholm då såklart.
Erikssonfabriken och senare Emersonfabriken -där har man ju sprungit ett antal gånger vid olika jobb och praktikarbetenRoligt att det startas upp någonting ytterligare där.
Småföretagandet är rätt sunt i Söderhamn, man har ett gott samarbete sinsemellan och det finns ett stort kunnande. Någonting jag märkt då jag jobbat en del med dessa teknikföretag mellan 97 och 99.
Söderhamn, vackraste skärgården i landet ocksåKuststad.
Trevligt. Har du några intressanta detaljer? kortslutningsringar? Linjär slaglängd? Resonansfrekvens?BB skrev:Kaffekoppen skrev:BB ;
Det är ett nyutvecklat 6,5-tums PP-element med gjuten korg.
Mvh //BB
Kaffekoppen skrev:Trevligt. Har du några intressanta detaljer? kortslutningsringar? Linjär slaglängd? Resonansfrekvens?BB skrev:Kaffekoppen skrev:BB ;
Det är ett nyutvecklat 6,5-tums PP-element med gjuten korg.
Mvh //BB
Jocke skrev:Kul att det vi vanliga dödliga har som hobby faktiskt kan etableras som ett affärsprojekt. Du har ju alltid gått dina egna vägar Bosse, och det fordras säkert för att få någon uppmärksamhet alls! Jag köpte några CM-3:or av dig på 80-talet. En väldigt speciell högtalare som under goda omständigheter spelade helt fantastiskt! Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess och säkert har dina konstruktioner utvecklats mycket sedan dess. Jag hoppas få tillfälle att avlyssna dem när de kommer ut i handeln!
Lycka till!
/Jocke
patrikf skrev:Rauna skrev:Det är väl kul med en Svensk högtalartillverkare, just nu är det lite tunnt trots att Svenska högtalare har mycket gott anseende utomlands.
Lycka till!
Bo Hansson Rauna/Opus3
Nja, i det här fallet är det tyvärr så att det har förlorats ganska mycket pengar genom åren på BB´s projekt som inte har visat sig vara realistiska. I det här fallet verkar det i allafall vara en sponsor som har råd att bli av med lite pengar om det skulle visa sig gå åt skogen igen.
BB skrev:Av reaktionerna hittills att döma, är vi på rätt väg.
Mvh //BB
Rauna skrev:patrikf skrev:Rauna skrev:Det är väl kul med en Svensk högtalartillverkare, just nu är det lite tunnt trots att Svenska högtalare har mycket gott anseende utomlands.
Lycka till!
Bo Hansson Rauna/Opus3
Nja, i det här fallet är det tyvärr så att det har förlorats ganska mycket pengar genom åren på BB´s projekt som inte har visat sig vara realistiska. I det här fallet verkar det i allafall vara en sponsor som har råd att bli av med lite pengar om det skulle visa sig gå åt skogen igen.
"Hellre jag lyss till den stäng som brast - än aldrig spänt min båge" Snorre Sturlasson (vikingahövding).
Gör man något exponerar man sig för risken att "köra i diket". Det är bara att klättra upp borsta av sig och gå vidare med en ny erfarenhet. Att inte utsätta sig för risker leder inte framåt.
"Erfarenhet gör att man kan undvika misstag, erfarenhet får man av att göra misstag"
Bo Hansson Rauna/Opus3
Jo, så kan man givetvis resonera om det är ens egna pengar. ...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 43 gäster