Moderator: Redaktörer
Koffe skrev:Rökelse! Prova att tända rökelse innan ni börjar lyssna! Jag erfar att musiken blir mer rytmisk och lättlyssnad samtidigt som perspektiven blir bättre.
Jag tror det har med hur våra sinnen fungerar att göra. Kan det vara som så att väldoften öppnar hjärnans sensoriska slussar? Samtidigt gör doften lyssnaren mer avslappnad. Delvis kan det vara ritualen - att resa sig och manifestera beslutet att lyssna med en aktiv handling.
Så välljud börjar med ett besök på Indiska.
Morgan skrev:Att släcka ljuset när man lyssnar tycker jag är fantastiskt illusionsbefrämjande. Men det tweakar ju inte anläggningen, utan lyssnaren.
ryst skrev:Mitt favorittweek är kablar. Utan dem blir det svårt att få till ljud.
Bill50x skrev:Vad är ett "tweak"?
/ B
Haakan_W skrev:Vee-Eight skrev:Lyssning efter tolvslaget på natten är mitt bästa tweak-tips.
ja det är nog det absolut bästa tipset, fast enda ggn man får göra det är när frugan jobbar natt å det händer väl sisådär 1ggn per år?
Morgan skrev:Att släcka ljuset när man lyssnar tycker jag är fantastiskt illusionsbefrämjande. Men det tweakar ju inte anläggningen, utan lyssnaren.
Rydberg skrev:Jax skrev:Ett som fungerar är whisky. Ju mer whisky desto bättre låter det.
Jag blir nästan döv av alkohol
Strauss skrev:Mitt favorit-tweak![]()
![]()
Användare som besöker denna kategori: Sunde och 12 gäster