Hemmabioservice - ett blufföretag???

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2006-08-15 20:12

Zalve skrev:
Hetsporren skrev:
Zalve skrev:Pöbeln har gjort sitt igen...

Snälla, kryp tillbaks till ditt Hififorum-hål igen.

Kan du inget bätte?

När jag kollade på sidan, så fanns det 10st TV i lager,
Rent krasst skulle man kunna sälja ut det för att få tag i pengar om det vore akut.

Det är klart att man skulle kunna tänka sig att det bar anledningen. Det gör det dock inte lättare att förstå din kommentar i vad som solklart var skumraskaffärer. Det är väl inte fel att uppmärksamma bedrägeriförsök? Eller menar du att det fanns en rimlig anledning att tro att det skulle vara legitima affärer som föregick? Jag hoppas att du helt enkelt reagerade reflexmässigt utan att egentligen läsa tråden först för så blåögd kan du ju inte vara. Hoppas jag.
Senast redigerad av UrSv 2006-08-15 20:14, redigerad totalt 2 gånger.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-08-15 20:12

Zalve skrev:
Hetsporren skrev:
Zalve skrev:Pöbeln har gjort sitt igen...

Snälla, kryp tillbaks till ditt Hififorum-hål igen.

Kan du inget bätte?

När jag kollade på sidan, så fanns det 10st TV i lager,
Rent krasst skulle man kunna sälja ut det för att få tag i pengar om det vore akut.
Njae, nu är det väl så att produkterna måste FINNAS på marknaden inna man har dem i lager. I övrigt så läs igenom tråden så ser du att det är ett typiskt scam-upplägg.

Det enda felet i tråden är att jag la ut Annikas adress (även om hon är den enda personen med det namnet på nämd plats). Hon är förövrigt tacksam över att såväl annonsen med henne som fejkad annonsör som företaget i sig är borttaget.

Jag motsätter mig att kallas pöbel, även om jag kanske tycker Hetsporrens reaktion är väl vass.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-08-15 20:33

FBK skrev:Du borde be om ursäkt, men sådant folkvett misstänker jag att du inte har....

Folkvett, du menar den typ av "vett" som ni sprider här? Nej, nån sån har jag lyckligtvis inte. Jag anser inte heller att jag behöver be dig/er om ursäkt för att jag tycker att ni "bidrar med noll och intet", jag tänker liksom inte be om ursäkt för att jag framfört en personlig åsikt jag kan stå för.

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2006-08-15 20:47

sünd på tvarna the_man tänk att du kunde ha kanske kunnat spelat spel på en, tittat på canalplussport på en och sett nån schysst dvd på en ! samtidigt!

Användarvisningsbild
Zalve

Inläggav Zalve » 2006-08-15 21:13

En del verkar inte förstå en DEL saker,, Men att haka upp sig på vissa perosner kan man.

Visst är det RÄTT klart att det var nåt skumt med företaget.
Vad jag ställer mig frågande till, är sättet,,,

Även om möjligheten är liten att de skulle ha fått tag på dessa 10 enheter till ett "förmånligt pris", tex prototyper och försöker sälja dem, så räcker det men ett gäng mail från privatpersoner för att stänga en site
(Vet inte om det är nån myndighet som även har reagerat på detta ärende)

Fast Strauss verkar ju ta åt sig äran för att ha skickat mailet
:wink:

Jax, som detektiv, har hittat vart det hela har gått fel,,,
Jobbar för XTZ.se

Användarvisningsbild
Strauss

Inläggav Strauss » 2006-08-15 21:20

Zalve skrev:Fast Strauss verkar ju ta åt sig äran för att ha skickat mailet
:wink:

Absolut! Jag är ju elajt, värsta forumninjan :wink: :lol:

Starweb är nog rätt tacksamma också, sånt där trams kaster ju en mörk skugga över hela deras verksamhet.

Prototyp eller inte så tror jag inte att dom skulle gå ut till en privatperson som ändrar mailadress oftare än kalsonger, säljer till otroligt kraftiga underpris på en site som är väldigt temporär.

Tror hellre dom slänger prototyper än säljer också, men det är var jag tror bara :)

Användarvisningsbild
boyafraid

Inläggav boyafraid » 2006-08-15 23:02

jag förstår inte över huvud taget hur den här tråden kunde spåra ut till smutskastning? var det fel att påtala misstankar kring "företaget" ifråga? eller vad var fel alls? kan någon berätta?

(det enda fel jag kan hitta var kaffekoppens uthängning, men det kompenserade han ju för mer än väl genom att erkänna sitt misstag och dessutom kontakta personen ifråga och informera henne om i vilket sammanhang hennes namn använts)

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-08-15 23:26

Tillfälligt låst pga moderering.

Edit: Tråd upplåst.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Föregående

Återgå till Köpråd