Är det någon som har någon erfarenhet av detta?
Jag flyttade nyligen till en lägenhet i ett 40-tals-hus i Malmö där vardagsrummet ligger ut mot en ganska trafikerad väg (föreningsgatan). Bakgrundsbruset är på tok för högt för att lyssna på musik medans det kör bilar där och detta vill jag såklart dämpa!
Fönsterna som finns där nu är delbara, där det är ett glas i varje båge. Glasen är väldigt tunna, och vissa glas knastrar nästan lite när man tappar på dem. Vi har pratat med föreningen och de har tyvärr inga planer på att byta ut fönsterna

Jag tänkte börja med att byta tätningslisterna och kanske jämna till kanterna på något sätt för att listerna ska sluta tätare. Vad för typ av tätningslister är att föredra? Någon speciell metod för att få det tätt?
Om vi inte nöjer oss med listerna tänkte vi nog byta glasen i rutorna för att dämpa ytterligare. Bågarna är gjorda i bra trä ifrån 40-talet och kommer inte att bytas, utan bara glasen. Har någon något bra tips om detta och eventuellt vet någon glasmästare som är duktiga på det där med bullerdämpning i malmö-trakten??
Finns det några ytterligare åtgärder som kan dämpa bullret ifrån vägen utanför?
Tacksam för lite tips/åsikter!! / Simon