Moderator: Redaktörer
Du skall sätta dem 70 cm högre än öronhöjd (räknat till undersidan av diskantklotsen), och ungefär en halvmeter bakom dig om du bara använder två stycken.
Skaffar du flera senare bör du inte behålla placeringen på de första tu, utan hela tiden optimera varje moduls placering för gällande antal.
AndersP skrev:Du skall sätta dem 70 cm högre än öronhöjd (räknat till undersidan av diskantklotsen), och ungefär en halvmeter bakom dig om du bara använder två stycken.
Skaffar du flera senare bör du inte behålla placeringen på de första tu, utan hela tiden optimera varje moduls placering för gällande antal.
Att döma av ett samtal jag förde med IÖ på telefon finns det riktlinjer för hur man placerar modulerna, baserat på rummets mått, önskat antal moduler och liknande. IÖ räknade åt mig på en situation med 6 moduler i mitt rum.
Skulle vara intressant att ha tillgång till hela räknestycket så att man kan fippla lite själv.
Nån som har denna geometri klar för sig?
Jag tänker väl närmast på riktlinjer för placering av 4, 6 och 8 moduler
AndersP skrev:Oki.
IÖ: Förstår jag dig rätt att man i så fall ska montera det främsta paret med dom vinklar du anger, justerade lite efter hur många moduler man tänker ha...
...och sedan dela bakfältets återstående vinkelsumma med det antal moduler man har i övrigt?
När vi pratade telefon frågade du dessutom om takhöjd. Är det bara för att få höjden för de bakersta?
Användare som besöker denna kategori: Fostex och 14 gäster