Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Nefilim skrev:Ok. jag har lite funderingar ang Carlsonhögtalarnas konstruktion. Stig C menade att hans skapelser var de enda i världen som var tillverkade för att låta bra i "vanliga" rum. varför följer inga andra den principen då?
De flesta högtalartillverkare mäter ju sina ljud i ekofria eller "döda" rum!
Why??
Vee-Eight skrev:Mja, nu är inte IKEA-idealet så värst representativt för hur det ser ut i verkligheten, även om många har drypvåta drömmar om björkinspirerat skandinavien-minimalism. Det är ytterst få som kan leva så, pga inte många hus och lägenheter är byggda så, och att det i många fall är riktigt opraktiskt att slösa med utrymmen på så vis. Så visst har jag hopp om att Carlsson fortfarande är det bästa för vanliga bostäder.
Nefilim skrev:Jag förmodar att du Vee-Eight har Carlsson hemma!
Stefan skrev:Dynamic skrev:En rejäl fördel med oa58/oa60 är ju att man slipper få ljudbilden nere vid golvlisten vid tex dåliga inspelningar.
Jag har ett par OA52.3 och upplever inte det du beskriver![]()
/stefan
Stefan skrev:Dynamic skrev:En rejäl fördel med oa58/oa60 är ju att man slipper få ljudbilden nere vid golvlisten vid tex dåliga inspelningar.
Jag har ett par OA52.3 och upplever inte det du beskriver![]()
/stefan
avr7000 skrev:Förövrigt råder jag dig (då OA52.3 satte sig så) att inte låna hem ett par OA51.3.
-Då är du sedan är, som man brukar säga, "helkörd"![]()
![]()
Stefan
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster