Moderator: Redaktörer
NNord skrev:Standbyläge på ett slutsteg kanske inte skall jämföras med standby på en TV eller dator.
markih skrev:18w lät lite! Tänker på att spänningen över sluttrissor är rejält rätt hög och tomgångsströmen borde väl vara rätt normal?
Vad tror Morello?
Magnuz skrev:Johan_Lindroos skrev:Bara 18 watt tomgångseffektförbrukning tycker jag låter som orimligt lite.
Varför det? Vad är det egentligen som måste vara igång när den är i "stand by"-läge?
Morello skrev:Det har helt felatkigt anförts att 1090 inte har något "stand by-läge" - det har den visst. Elektroniken för uppstartsfördröjningen är alltid aktiv om apparaten ifråga är ansluten till nätet.
Morello skrev:markih skrev:18w lät lite! Tänker på att spänningen över sluttrissor är rejält rätt hög och tomgångsströmen borde väl vara rätt normal?
Vad tror Morello?
Jag tror inte att det stämmer.
En rimligare siffra torde vara 80 W.
Antagligen är spetsfaktorn på primären för stor för att Tankens mätapparat ska registrera en korrekt siffra.
theSaint skrev:Skulle gärna vilja hitta en handlare som har det hemma. Tanken var at kunna provlyssna det innan eventuellt köp. Det verkar som om alla som köpt det verkar nöjda men man vet ju inte hur det kommer att låta hos mig.
En sak som bekymrar mig är "ryktet" (läst i en annan tråd)
att steget kräver vissa typer av försteg. Det enda jag kunde komma på som är "speciellt" med ett försteg är vad den kan lämna för utsignalnivå. Kan se att RB-1090 behöver ha 1.8V. Jag jämförde detta med NAD 216 som vill ha 1.1V. NAD har jag inga problem med att driva med mitt försteg. Kan det vara något annat som menas? Någon som vet?
Grubblar en hel del som ni märker. Hyfsat stor investering för min del så jag vänder och vrider på allt jag läser.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster