Rydberg skrev:Här
Jag sökte förgäves i den tråden efter Jormas svar på din fråga, men svaret kom aldrig...
Moderator: Redaktörer
Rydberg skrev:Här
Det är tom omöjligt att höra skillnad om det inte är någonZalve skrev:Skulle tro att samtalsämnet blir om de utförde tester på ett OK sätt.
Att de kan tala om vilken kabel som används,,, Näe! De "Icke nördarna" kommer nog inte förstå något. Att höra skillnad är inget som är lätt om man är totalt ovan.
Varje låt spelades upp tre gånger - en gång med varje kabel. Deltagarna fick välja vilken gång det lät bäst och vilken gång det lät sämst.
Birger skrev:Fast..är verkligen en kabel för 200kr metern dyr???
Strauss skrev:hehe vad säger alla kabelhatare nu då
Let the war begin.
Jax skrev:Det förvånar mig inte att supran vann. VDH har aldrig imponerat på mig.
Lampsladden klarade sig bra men det hade varit intressantare om alla kablar var mätmässigt lika vilket jag inte tror.
Hade samma invändning tidigare i tråden men så korkat kan de väl inte lagt upp lyssningen.Svante skrev:Mjahaja, nu vet man ju inte riktigt hur det gick till, men av TV-programmet framgick en möjlig felkälla. De satt tillsammans och lyssnade. Det betyder att man inte har koll på korrelationen mellan deras svar och då måste man ju behandla de 6 svaren från varje lyssning som 1. Och då blir det ju ingen signifikans kvar alls.
Test sågat.
Håller med!Thomas_A skrev:Tacka vet jag barnprogrammet REA där man anlitar proffs för ljudexperiment!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster