Köpte precis 1st Denon DCD 625 (II) cdspelare.

Tänkte temporärt koppla denna direkt till slutsteg, någon som har erfarenheter av detta?
Fick tips av Naqref att dämpa utsignalen något.. hur har ev. ni som testat gått tillväga?
Moderator: Redaktörer
Har en Denon DCD635 stående, bra maskin. I BT test mellan 625 och 725 tyckte jag bättre om 725, en mjukare och mer naturlig topp. 625 var dock bra för pengarna.henricsson skrev:Alltid lika kul med denna ironi mot denna icke färgande cdspelare.![]()
Rydberg skrev:Har en Denon DCD635 stående, bra maskin. I BT test mellan 625 och 725 tyckte jag bättre om 725, en mjukare och mer naturlig topp. 625 var dock bra för pengarna.henricsson skrev:Alltid lika kul med denna ironi mot denna icke färgande cdspelare.![]()
Rydberg skrev:Inget illa ment i först ainlägget Henricsson, den är som sagt helt ok för pengarna.
Johan_Lindroos skrev:4. Ej säker på, men ganska säker. Jag har för mig att om man stänger av spelaren och slår på den igen, så ställs volymen på max igen.
Johan_Lindroos skrev:Eh, om jag inte minns fel så var den 1 kOhm.
Johan_Lindroos skrev:Som några säger så är volymkontrollen inte direkt lämplig att driva ett slutsteg direkt, av flera orsaker:
1. Lägsta volym är för hög.
2. Jag har för mig att det är en digital volymkontroll som normalt låter bäst då den står på "0".
3. Lite väl hög utgångsimpedans vilket gör att det blir känsligt med vilka kablar man har och hur långa de är. (Vissa tolkar det som positivt i och med att det blir större ljudliga skillnader mellan olika sorters kablage. Jag tycker dock att det är en negativ egenskap).
4. Ej säker på, men ganska säker. Jag har för mig att om man stänger av spelaren och slår på den igen, så ställs volymen på max igen.
Alexi skrev:Vet att du säljer Norma men hur tycker du att den står sig mot Sentec'en?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 41 gäster