Magnatune-rekommendationer

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2006-09-11 19:59

Tank: Så just din signatur. Har du provat http://magnatune.com/ ? Där kan du provlyssna fritt och sen köpa flacar. Jag har köpt en del där och de är toppen. Det finns några andra trådar på forumet om dem :-)

Användarvisningsbild
Tank
Redaktör

Inläggav Tank » 2006-09-11 21:43

Koffe skrev:Tank: Så just din signatur. Har du provat http://magnatune.com/ ? Där kan du provlyssna fritt och sen köpa flacar. Jag har köpt en del där och de är toppen. Det finns några andra trådar på forumet om dem :-)

Nog har jag det. Har klickat runt och lyssnat på en del av utbudet, men det jag hittat hittills verkar duga till hissmusik på sin höjd. :cry:

Ska leta mera.
Signatur under konstruktion - vänligen avvakta skarpt läge...

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2006-09-11 22:06

Min stora Magnatune kärlek - Philharmonia Baroque, Scarlatti - "Cecilian Vespers "(lyssna här! och här!) inspelade av David Bowles. Hur bra som helst.

Mitt andra stående tips är Asteria - "Le Souvenir de Vous me Tue" (lyssna här!)... Om änglar finns så är det så här dom låter...

Användarvisningsbild
Tank
Redaktör

Inläggav Tank » 2006-09-11 22:39

Inte direkt musik jag lyssnar på till vardags, även om den har viss charm. Svårt att avgöra hur inspelningen var från MP3:n också. :wink:

Men! Jag hittade däremot, under rock/pop, artisten Artemis. Länk! Slängde 14$ för första albumet. Lyssnar på andra medan jag tankar första. Går lite väl slött, bara 80kB/s. (Sitter på 10Mbit)

Användarvisningsbild
Tank
Redaktör

Inläggav Tank » 2006-09-11 23:16

Noir Ensemble-tråden delad i två - här snackar vi rekommendationer från www.magnatune.com !

Förresten så köpte jag just andra albumet också, det passade mig också utmärkt. :)

Återgå till Skivrekommendationer