Moderator: Redaktörer
Kanske låter som att jag hädar nu, men du kan ju sätta en Y-adapter på de aktuella pre-out....MusicMan skrev:[En lite dum grej jag upptäckt är att min Denon 2105 inte kör ut något ljud på rec-out om det är digitalt ljud till receivern. Detta innebär att jag måste koppla hörlursförstärkaren från hörlursuttaget om jag ska lyssna på CD exempelvis. Det skulle även gå från pre-out men där sitter ju andra sladdar.
Pedjoh_Boras skrev:Är det månne för att kunna använda volymkontrollen så att den sänker gain vid volymminskning?
Pedjoh_Boras skrev:Tack för det
Kretskortet finns fortfarande att köpa eller?
Försökte kontakta via e-mail men det gick inte.
Någon som försökt med någon annan buffert än Buf634?
(det skulle ju inbegripa att man konfigurerar om kortet men...)
Är inte helt förtjust i denna....
MVH
PJ
Pedjoh_Boras skrev:Ok.
Kan du utveckla vad du menar med att det är den som "gäller"?
Den har ju inte direkt varken det bästa ljudet eller ryktet jämfört med andra buffertkretsar. T.ex HA3-5033 (Detta oavsett om man ökar tomgångsströmmen)
MVH
PJ
Pedjoh_Boras skrev:Ja nu har jag alltså testad dessa kretsar helt vetenskapligt, och enligt min och flera andra på andra utländska forum (Headfi, Headwize mm)
åsikt så är den inte direkt "grädden på moset".
Ang konfigurering så handlar det bara om att flytta ett par anslutningar (i och för sig inget för nybörjare) vilket inte borde vålla några problem.
Men tur är ju att alla har rätt till sin åsikt
Jag kan alltså dra den slutsatsen att du inte vill ha nån annan krets, ok.
Någon annan??
PJ
Pedjoh_Boras skrev:Nej då det var i closed-loop utförande.
Mest beror kritiken och det "dåliga" ljudet på att den inre uppbyggnaden har inbyggda kortslutningsskydd mm.
Detta är ju en välkänt "ljudförstörande" enhet.
I övrigt är den ju bra med en diamond buffer liknande uppbyggnad.
Men...det finns ju alltid två sidor på ett mynt...
MVH
PJ
Pedjoh_Boras skrev:Tack för det
Kretskortet finns fortfarande att köpa eller?
Försökte kontakta via e-mail men det gick inte.
MVH
PJ
silvervarg skrev:Med en fast förstärkning (dvs hög förstärkning) så måste man i normalfallet dämpa insignalen väldigt mycket.
Då fär man dels problemet att man lätt får hög känslighet på volympotten (dvs kan bli lite pilligare att ställa in rätt volym).
Dessutom så kommer kretsens stöningar (t.ex. brus) att förstärkas med den höga fasta förstärkningen istället för med en mycket lägre vid en varierbar förstärkning. Det borde i alla fall i teorin ge mindre störningar ut.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 244 gäster