Återigen: Notera att detta är ett första intryck och att jag inte hunnit lyssna särskilt mycket ännu. Jag lämnade dessutom Jorma med det kristallklara rådet att spela på kablarna i någon dag innan jag lyssnade och drog några slutsatser, något jag alltså nu gör ändå. Orsaken är helt enkelt att jag tycker det första intrycket är viktigt att förmedla, alldeles oavsett om det sedan ändras eller ej. Vilket ju lär visa sig, och ni kan lita på att jag kommer beskriva den ev. skillnaden framöver i så fall.
Vad gäller kablarnas övriga egenskaper så är jag än mer tveksam. Visst, det är fina kontakter men jag tycker de är bökiga att hantera och att de känns något ömtåliga. Fula är de oxå! Jag började dessutom med att koppla högtalarkablarna fel (se bilder) för att de liksom hängde bra när man kopplade på det viset, lyckligtvis upptäckte jag min fadäs direkt efter fotograferingen och kopplade dem rätt igen (blå markering till "high") innan jag hade lyssnat ens en sekund. Rätt kopplade hänger dock kablarna "obekvämt" och jag mistänker att belastingen på högtalarterminalerna är ganska stor. Eller i alla fall större än innan.
Nu skall jag lyssna vidare och dessutom bjuda in en här på forumet känd profil, så får vi se vad det ger. Kanske att mitt första intryck verkligen är förhastat och helt åt skogen? Den som lever (om nån vecka) får se...

Lyckades först koppla fel...

Dessa kontakter gillar jag, sitter bra i stärkaren!

Snyggt, någon?

Lakritskabel-killer?