ollemirsch skrev:Hallå ingenjörn,
Jag godtar din ursäkt, men kan inte kommentera den usla konstruktion du envist kommer tillbaka till. Vad skall jag berätta om en skramlande billig låda som du har hittat och undersökt för länge sedan? Du tror att det var en Expert med du vet inte. Skitdålig var den i allafall och det stod Mirsch på baksidan.
Jag vet inte om den var skitdålig precis, men det var en väldigt enkel konstruktion i varje fall. Det var därför jag förmodade att det var en högtalare som hade fått en liten budget. Jag har för mig att paret högtalaren när de adderades till anläggningen ökade priset på densamma väsentligt mindre än 1000:-.
ollemirsch skrev:Jag är nog mest störd av att du tror att jag hade nåt med den att göra. Du har inte möjligen hört talas om att det funnits en mängd olika "Carlsson" högtalare som folk försökt göra pengar på, men inte var det någon som belastade Stig för det - eller hur?
Aha, en Bluff-Mirsch! Då förstår jag.
Den möjligheten tänkte jag inte ens på.

Ursäkta igen, denna gång för min dåliga tankefantasi, och tack för förklaringen!
Vänligaste hälsningar, iö
- - - - -
PS. Ställer mig också på mer-skrikarnas sida avseende hifi-historiken!
Mycket intressant. Jag har ju bara hört Stigs historier i ämnet, och det där man kontraktets två skeden har jag aldrig hört honom nämna.

Kul historia hur som helst.
Och jag tror han inspirerades av din kontraktskrivning Olle! Ty de kontrakt han senare skrev med exploatörer var just enkla och baserade på ömsesidigt förtroende, snarare än avsedda att täppa till alla både tänkbara och otänkbara hål.

Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).