Ser du Faktiskt som ett Apparatforum?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Är Faktiskt ett Apparatforum?

Ja!
13
16%
Nej!
67
84%

Antal röster : 80

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2006-10-04 13:39

Visst förekommer bessewisseri här på faktiskt men jag vill påstå att det sker i mycket mindre utsträckning här än på andra hifirelaterade forum som är fulla av besserwissers och självutnämda "experter".

Vissa forum så illa att det inte ger mig ett dyft mer att delta där.
- Militant slacker

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2006-10-04 13:49

Mayro skrev:En med riktigt intresse deltar ju inom ALLA "nischande" forum inklusive detta Affald.
Jag har inget stort intresse för apparater och esoteriska diskussioner om kablar, det stämmer nog. Jag är mest intresserad av att lära mig saker av folk som verkligen kan något.

Å andra sidan, om man blir utslängd från ett forum så har man ju det andra att vara på, och vice versa. ;)

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-10-04 13:52

Här kan man på gott och ont även ifrågasätta och diskutera så kallat allvetande och bättrevetare. Ambitionen från vår sida är att det skall kunna ske civiliserat utan att man skall känna att ngn muckar gräl, som i sin tur ställer krav på den enskildes förmåga att uttrycka sig. Hellre det än att kväva argumenteringen med ett påbud om tvingat lugn.

Så funkar det i stort; hur andra väljer att sköta forum är deras ensak. :)
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-04 13:57

Almen skrev:
Mayro skrev:En med riktigt intresse deltar ju inom ALLA "nischande" forum inklusive detta Affald.
Jag har inget stort intresse för apparater och esoteriska diskussioner om kablar, det stämmer nog. Jag är mest intresserad av att lära mig saker av folk som verkligen kan något.

Å andra sidan, om man blir utslängd från ett forum så har man ju det andra att vara på, och vice versa. ;)

Om du har intresse för folk som VERKLIGEN kan något så bör du rimligen ta del av ALLA som kan OLIKA saker..

Men det är din tolkning att endast en vetskap är rätt för dig..

Däremot. Att bli utslängd har ju ibland sina orsaker. Ibland inte..

Vad jag personligen anser i den frågan vet nog alla här redan.. 8)
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Affald

Inläggav Affald » 2006-10-04 14:06

Mayro,
till svar på din fråga, mitt påsående alltså! "Sedan en fråga. Menar du att på andra fora finner man "bäzzerwissande" medlemmar men inte här :?: "

Jag vet INTE hur det kommer sig men det är FAKTA! ;)

M,
missförså mig rätt, tack... Faktiskt känns mera som ett allmänt fora med studtals trevliga funderingar, måttligt med mätande (patrikf tråd oräknad) & ett snålt mått av vulgo apparater & dylika ärkevulgo kablar :roll:

Bara att knalla in i "musikstugan" kan ju få en att dra på smilbanden & tjacka CD´s efter medlemarnas olika mångfald till val av musik :)

Vem minns inte nådensår tidigt 2000 tal på ett annat fora, liv & rörelse så man häpnar & semester fanns inte i ord utan rena utvisningar så mantalet föll pladask. Urvattnat, javisst. Trevligt, nepp.

Andra bullar är det här. & vem har missat kanelbullensdag idag lagom till 3.e kaffet :D

//Johnny
//Johnny
- THE DEAD END -
http://www.minhembio.com/användarnamn
Kan man inte mäta det kan man heller inte höra det, skillnaden alltså!

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-04 14:21

affald.

Du får ursäkta mig. men jag anser du tycks leva på att via smutskasta andra och därigenom höja statusen på detta fora..vilket är bedrövligt sätt att aggera på ... Men helt fritt för dig att ändå göra tydligtvis..exakt som i tråden där man höjer sin possition genom att snacka skit om marknadsförare i svepande drag..

Sedan säger du att du talar FAKTA..

Jag anser du möjligen återger DIN åsikt... och inget mer..fakta är nog mer kompliserat att återge i denna fråga...
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-04 14:32

Vee-Eight

Det är roligt att skriva possetiva saker som du gör. Så därför skall jag göra så jag med.. Och UTAN kopplingar till andra fora..

Jag uppskattar att man börjar lära känna några här mer personligt. Väldigt givande.. :)

Och att semester inte innebär mer än semester.:lol: :lol: Synd bara inte fler behövande då o då får semester bara... 8)

Det är rätt skoj här.. Och sedan flint o några till kommit in här så ökar aktiviteten en hel del också.. Vilket är väldigt roligt.

Det va lite possetivt det.. :) samt troligen väldigt ot också på kuppen. :wink:

Användarvisningsbild
Affald

Inläggav Affald » 2006-10-04 14:58

M, ;) vad är detta för en krumelur tro?

När det gäller andra foras rang, el. kast tillhörighet så visst rangordnar jag dom. 1,2,3 om du vill! Det betyder inte att jag smutskastar dom, eller hur?

Appropå "Härska & söndra":
Vem/vilka marknadsförare är det jag snackar skit om? det skulle jag gärna vilja veta. PM mig det tack.

//JB
- THE DEAD END -

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-04 15:08

Vem/vilka marknadsförare är det jag snackar skit om

behöver inte pmá.. Läser du så ser du det INTE riktades till dig. Utan var en hänvändelse till ett sätt att aggera som andra avänder i annan tråd.... Så mer om det behövs inte sägas...

Vill man nischa sitt vetande eller bara allmänt bäzzerwissa sin kunskap finns det andra forum för dennes säregna hobby

tycker mig se en stor mängd av smutskastande... Men men. Du liksom jag kanske har en likhet... DVS att texter KAN se värre ut än dom menas ibland...Så du kanske inte menade så illa som det SER ut..

Jaja..mer finns väl inte att säga i denna fråga...

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2006-10-04 15:30

Mayro skrev:Om du har intresse för folk som VERKLIGEN kan något så bör du rimligen ta del av ALLA som kan OLIKA saker..
Nej, verkligen inte! Det är synnerligen orimligt!

Bara för att jag är musikintresserad hänger jag inte på "Darin är Zööötazt", "Carola e bäst" eller "Robert Wels 4eva". Jag förbehåller mig givetvis rätten att spendera min tid såsom jag finner för bäst, utan att därför anklagas för att vara "ointresserad".

Men det är ju sådana självklarheter, så att jag inte ens fattar varför jag diskuterar det med dig.
Senast redigerad av Almen 2006-10-04 15:34, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-04 15:33

Almen skrev:
Mayro skrev:Om du har intresse för folk som VERKLIGEN kan något så bör du rimligen ta del av ALLA som kan OLIKA saker..
Nej, verkligen inte! Det är synnerligen orimligt!

Bara för att jag är musikintresserad hänger jag inte på "Darin är Zööötazt", "Carola e bäst" eller "Robert Wels 4eva". Jag förbhåller mig givetvis rätten att spendera min tid såsom jag finner för bäst, utan att därför anklagas för att vara "ointresserad".

Men det är ju sådana självklarheter, så att jag inte ens fattar varför jag diskuterar det med dig.

hahaha.. Som alltid så dras allt till ytterligheter då man inte kan svara riktigt.. tror du jag menade "dariiin är sötast" osv?.. Vilket fjanteri Almen...bättre kan du nog i alla fall..

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2006-10-04 15:35

Mayro skrev:hahaha.. Som alltid så dras allt till ytterligheter då man inte kan svara riktigt.. tror du jag menade "dariiin är sötast" osv?.. Vilket fjanteri Almen...bättre kan du nog i alla fall..
Dumt nog trodde jag när du skrev "alla" att du menade "alla". Jag borde ha vetat bättre, så klart...

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-04 15:43

Almen skrev:
Mayro skrev:hahaha.. Som alltid så dras allt till ytterligheter då man inte kan svara riktigt.. tror du jag menade "dariiin är sötast" osv?.. Vilket fjanteri Almen...bättre kan du nog i alla fall..
Dumt nog trodde jag när du skrev "alla" att du menade "alla". Jag borde ha vetat bättre, så klart...

Bra att du anser du "borde vetat bättre" Almen.. och jag håller med dig till fullo där..Men NU vet du ju "bättre"

förhoppningsvis... 8)

Användarvisningsbild
Affald

Inläggav Affald » 2006-10-04 18:36

OK, M. vi är i våg :)

//Johnny
- THE DEAD END -

Föregående

Återgå till Generellt om hifi