Jag som dömde ut det här för länge sen för att jag skulle jobba tätt inpå.
Men jag har ju fan haft 5 dagars ledighet nu på rad.. skit skit skit..
Moderator: Redaktörer
LypsylateX skrev:Gaston skrev:På begäran tog jag ett par gruppbilder som finns att ladda ner från länkarna nedan.
Synd att könsfördelningen ofta inte är någon fördelning alls på sådana här tillställningar. En eloge till den tjejen som ändå tog sig dit (någons dotter vad det verkar) så det inte bara blev gubbar.![]()
Önskar att jag hade kunnat närvara.
Vi skall göra vårt bästa för att ditt nästa besök skall vara klockrent! Tack för att ni kom upp från Göteborg. Det är alltid kul att träffa er!Sanny_X skrev:Stort tack till Ing. Öhman, Kaffekoppen och Svante för en väldigt trevlig och lärorik söndag.![]()
Tack också till alla som gjorde helgen så rolig, ledsen om jag var lite "seg" p.g.a. sjukdom.
Kaffekoppen skrev:Vi skall göra vårt bästa för att ditt nästa besök skall vara klockrent! Tack för att ni kom upp från Göteborg. Det är alltid kul att träffa er!
Det var verkligen kul att det var så många som orkade resa lång väg för att närvara.
Kaffekoppen skrev:De som tog bilder får gärna maila dem till mig: kaffekoppen@hotmail.com
Absolut - när jag fått in lite bilder blir det upplägg!paa skrev:Kaffekoppen skrev:De som tog bilder får gärna maila dem till mig: kaffekoppen@hotmail.com
Läger du ut dom då, eller?
Absolut - när jag fått in lite bilder blir det upplägg!paa skrev:Kaffekoppen skrev:De som tog bilder får gärna maila dem till mig: kaffekoppen@hotmail.com
Läger du ut dom då, eller?
Jag skickade bilderna du tog med min kamera till G-mailadressen du gav mig, har du kollat den?Kaffekoppen skrev:Absolut - när jag fått in lite bilder blir det upplägg!
Japp! Väntar bara in lite fler bilderpaa skrev:Jag skickade bilderna du tog med min kamera till G-mailadressen du gav mig, har du kollat den?Kaffekoppen skrev:Absolut - när jag fått in lite bilder blir det upplägg!
Alltså, att man missar alla. Nästa gång kanske man skulle printa ut små namnskyltar till alla som anmält sig som man får plocka och sätta på tröjan.Max_Headroom skrev:Max tackar för en mycket bra föreläsning! Tyvärr blev den enda bilden jag tod suddig eftersom min mobil-kamera lade skärpan på ryggen på snubbarna på bänken framför istället för på svarta tavlan och Öhman, så vi måste göra om alltihop...
Hoppades att jag inte smittade ner alla då jag var dunderförkyld med lätt feber...
Hoppas på fler givande föreläsningar!
Bamsefar skrev:Temat skulle kunna vara: "Hur man konstruerar det perfekta rummet, från grunden." Och så räknar jag med att man även täcker in dubbla eller trippla väggar, väggar i betong/lättbetong/trä, flytande golv, separera golvet under respektive höger/vänster högtalare från varandra (här någonstans kanske spikes skall in...), ventilation och dämpning av sådan osv.....
Harlin skrev:Fast något säger mig att svaret blir i stil med: "Det går inte att svara generellt på hur rummet skall utformas. Det beror på vilka högtalare som skall användas, etc, etc. Tumregler suger!"
nl1970 skrev:subjektivisten skrev:det är väl sant att det beror på högtalaren.
Men vad är det ultimata rummet för dina högtalare med dina basar?
nl1970 skrev:Men vad är det ultimata rummet för dina högtalare med dina basar?
matson skrev:nl1970 skrev:subjektivisten skrev:det är väl sant att det beror på högtalaren.
Men vad är det ultimata rummet för dina högtalare med dina basar?
Känns inte riktigt bra som ämne på en föreläsning, det kan man ju få reda på om/när man anlitar IÖ för att få hjälp med sitt befintliga rum. En föreläsning som mest riktar sig till personer som står i beredskap att bygga nytt/ut kanske exkluderar lite fler än önskvärt i såna här sammanhang. Vad vet jag?
Om föreläsningen handlar om (initialt)Pi60 tror jag att tillräckligt många sidospår skall uppenbara sig för att täcka in det mesta som har med återgivning att göra.
vh
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster