Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Svår fråga. Ungefär som om något lade ut en bild och en ritning på en mutter och frågade: Vad tror ni om den här?
Huruvida muttern är bra eller dålig beror ju på applikationen.
Vh, iö
skrutten skrev:Kung bland tygdomar i prisklassen
http://www.hifikit.se/show_prod.asp?id=1753
Jag har ett par MGR 20P20A i garaget! Ett bra ställe att förvara dom på
Martin skrev:Ja, precis.JB skrev:Martin skrev:Aha, det är dom där råttorna.Sådana har jag också i källaren hos föräldrarna. Dom är förtidspensionerade kan man säga.
Basarna du syftade på också eller? =P
Martin skrev:Jag har för mig att de hade ett ojämt och hårt mellanregister som var omöjligt att få bukt med så jag försökte använda dem som enbart basar. Det funkade dåligt det med, de är svåra att dimensionera en låda för pga högt qts i kombination med stort vas, så då gav jag upp. Hur man än gjorde så fick man antingen bumpad bas (högre avstämning) eller knappt någon bas (lägre avstämning).
Men det beror såklart på vad man jämför med.
Jocke skrev:Ska du ha disco? Är det inte bättre att satsa på vettig ljudkvalitet först? Du kan ju lägga till bas-stödet sen!
/Jocke
Jocke skrev:Handlar det om extrema ljudtryck, då? Annars tycker jag inte att du behöver 15"-are! De är ingen garanti för att du ska få låg bas! Samma naturlagar gäller för små som stora basar! Du behöver alltså rejält stora lådor till dem och då du har en begränsad budget: har du förstärkare som pallar med att driva dem?
/Jocke
Jocke skrev:Såg att du fått hjälp. Svante är hyvens!
Glöm inte att rapportera om resultatet!
/J
Syntesis skrev:Dedär diskanterna är riktigt trevliga
Peerless gör okej std diskanter men de är inget att hänga i julgranen rent generellt är min uppfattning.
Bygg ihop grejjerna så får du en uppfattning hur det låter och så kan du utgå från det sedan ev köpa motstånd för att dämpa nåt register.
En mycket bra diskant som förväntas få en bra kompis att jobba med., tex vifa P17Wj innan de försvinner...JB skrev:Annars har ju Vifa ett alternativ också som kostar ungefär lika mycket
http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ljudia-online.cgi?id=930968
Tror ni det skulle funka bättre? Eller lika dåligt kanske?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster