Problem med Sentec SC9

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Vigor

Problem med Sentec SC9

Inläggav Vigor » 2006-10-08 23:15

Jag har ett litet problem med mitt SC9-försteg. Balansen mellan höger/vänster tycks ha ballat ur en smula. Vänster kanal spelar starkare än höger. Jag har hört att detta inte är ett helt ovanligt problem. Någon som känner igen sig och kommit till rätta med felet? För tillfället har jag spelat monobrus och vridit lite på Balance-ratten, men det känns inte som en bra lösning. Får en känsla av att obalansen inte är konstant, att omfattningen varierar vid olika volym. Villrådig och Tacksam för hjälp.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Re: Problem med Sentec SC9

Inläggav Bill50x » 2006-10-08 23:20

Vigor skrev:Jag har ett litet problem med mitt SC9-försteg. Balansen mellan höger/vänster tycks ha ballat ur en smula. Vänster kanal spelar starkare än höger. Jag har hört att detta inte är ett helt ovanligt problem. Någon som känner igen sig och kommit till rätta med felet? För tillfället har jag spelat monobrus och vridit lite på Balance-ratten, men det känns inte som en bra lösning. Får en känsla av att obalansen inte är konstant, att omfattningen varierar vid olika volym. Villrådig och Tacksam för hjälp.

kolla denna tråd:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... highlight=

/ B

Användarvisningsbild
Vigor

Inläggav Vigor » 2006-10-08 23:35

Ja, det var ju svar på tal :-) Letade runt lite men måste ha missat den tråden. Tackar!

Återgå till Teknikforum