Moderator: Redaktörer
JohanS skrev:Den här produkten måste väl ändå ta alla pris.
JB skrev:Magnuz skrev:Hmm... jag visste inte att Creative var helt oseriösa.
Nej jag som nyligen köpte en Creative Zen Vision M 30 GB mp3 spelare.. den är väl bara ett enda stort skämt då =(
Åtmintone i grafen står det "Experience". Upplevelse, alltså. Inget tekniskt.
Morello skrev:Jag har alltid betraktat Creative som ett skitföretag som producerar sjunde klassens skräp (riktiga sunkiga ljudkort)....
Morello skrev:Må vara hänt att firman gjort ett och annat adekvat kort.![]()
Men det är verkligen trist att se den där typen av uppenbart vilseledande marknadsföring. Röttägg finns i alla branscher och reklambranschen är uppenbarligen inget undantag.
-distortion- skrev:"Xmod restores the details an vibrance to your audio by intelligently enhancing the highs and the lows."
Är det inte bara en EQ då? Eller kan dom mena toppar på inspelningen?
Mark Dolson,
Director of Audio Research,
Creative Advanced Technology Center,
Scotts Valley, CA, USA skrev:Creative's 24-Bit Crystalizer is best understood as a signal-dependent, dynamic EQ.The source of its intelligence is an analysis front end that continuously calculates dynamically-normalized, separate low-frequency and high-frequency energy flux signals, based on nonlinear processing of the input audio streams.These two flux signals are used to apply proportionally-weighted, transient, low-frequency and high-frequency boosts to the input audio.
The careful design of the front-end analysis and the proportional response of the dynamic EQ are both critical to allowing audio signals to be perceptibly altered without introducing objectionable processing-induced artifacts. There is also an additional static component to the EQ, which contributes to the overall perceptual effect.
Morello skrev:Jag har alltid betraktat Creative som ett skitföretag som producerar sjunde klassens skräp (riktiga sunkiga ljudkort)
Magnuz skrev:Hmm... jag visste inte att Creative var helt oseriösa.
Bongo skrev:...också från hemsidan: "It restores the details and vibrance to your audio by intelligently enhancing the highs and lows" = LOUDNESS...
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 33 gäster