Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:När kan impedansen tänks ha kommit ner så att signalen kan köras vidare några centrimetrar inuti höljet? Framme i höljet tror jag knappast allt får rum, dia 15x18mm. Vad kan det tänkas bli för förstärning?
RogerGustavsson skrev:Kan ni göra en beskrivning på vad som händer i kretsen? Första FET:en och bipolären, gör vad? Andra FET:en förstärker? Tredje och fjärde FET:en buffrar utan förstärkning?
Flints förslag om 100nF/1MOhm förbilligar konstruktionen och det kan användas?
Sigurd_Ruschkowski skrev:Roger, jag har sett att en del mickampar har en konding på ingången för att blockera den DC-spänning som mickkapslen kan ge ut.
Hur mkt DC skickar din mick ut?
Sigurd

Roger, jag har sett att en del mickampar har en konding på ingången för att blockera den DC-spänning som mickkapslen kan ge ut.

Flint skrev:Då blir nästa fråga:
Är det likadant med ingångsfeten? Där måste det ju vara högohmigt.
Kanske passar inte 2SK170 där eftersom den verkar kräva ett lägre gatemotstånd. Verkar så.
Flint skrev:Sigurd skrev:Roger, jag har sett att en del mickampar har en konding på ingången för att blockera den DC-spänning som mickkapslen kan ge ut.
Det borde handla om ett HP-filter men inte för att hindra dc.
Kapseln kan knappast lämna ren dc lika lite som en vanlig kondensator kan i sig.
Sigurd_Ruschkowski skrev:Klockan är sen - kanske därför jag inte riktigt ser vart du vill hän med din snygga sim på alla gatemotstånd.
Kan du utvecka lite?
Sigurd_Ruschkowski skrev:Snyggt!
Jag har aldrig hållit på med 5G Ohm på gaten utan kört med 1M av ren slentrian.
55m är 5,5m - då passar den fint in![]()

Sigurd_Ruschkowski skrev:Kan du köra en inimpedansmätning på nya kretsen? Jag får ca rel låg inimpedans.....

Flint skrev:Ingen aning. Vi kan ju kolla hur den vanligaste och enklaste bufferkretsen direkt efter en kapsel fungerar. Den verkar ju duga eftersom den sitter i massor av mickar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster