Jag tycker det är trevlig de du nämde att du samlar på Carlsson högtalare,
själv sammlar jag på Fosgate prylar,mycket roligare än att samla på frimärken eller ölburkar.
Vad är bättre på en Citation 7.0?
allt,tycker jag!
http://home.online.no/~espen-b/hardware/citation70.html
den medföljande microfonen för själv kallibrering behöver du inte men den är kul att få med vid ev köp,en ljud mätare från Clas Olsson gör ett bättre jobb när man ställer in nivåerna.
Om du har möjlighet att köpa en Fosgate M4 eller en M3A gör det men jag rekomenderar inte att du bygger om och filar sönder dom för det är mycket bra processorer för analog ljud,fungerar även till musiklyssning så jag tycker det är mycket synd och förstöra dom med tveksamma "digital moddar"
Om det är 5.1 digital ljud du vill ha köp någon billig reciver.
Personligen kör jag bara analogt numera,
jag använde i många år min Citation 7.0 som är helt analog och den står sig mycket bra mot digital ljudformatet,
var lika förvånad varje gång jag kom hem efter att ha lyssnat på någon butik med det senaste digitalljudet hur bra den fungerade.
Sedan köpte jag en Fosgate FAP T1+ med allt digital lulul som du kan tänka dig (suck)och en Primare DVD 30,
Numera Loopar jag den genom en Fosgate FAP V1 som är helt analog och helt utan fjärr,jag saknar inte digital formatet.
Om fjärren till M4 är orginal så står det en text "Model Four surround processor" på den,
samma gäller M3A.
Om det är den bedrövliga multifjärren med bara texten Fosgate Audionics och en lysdiod på toppen och är betydligt smalare än orginal fjärren då ska du kontrollera och dubbelkontrolera att den fungerar innan köp.
skicka mig ett pm med din email adress ska jag skicka en bild på dom olika fjärrarna.
Om du har sentec och Carlsson så ska du inte förstöra dessa mycket fina svenska hifi "clenoder" med en Digital processor (min personliga åsikt) låt inte någon "moddar jävul ta vid",det konstruktören jobbade på med vid konstruktionsarbetet brukar hålla i längden.
"Vi andra kan bara göra en bra match på läktaren"