Påståendet/frågan var:
"HiFi-kedjans uppgift - när du får bestämma!"
Kortsvar.
Att skapa underhållning som jag trivs med.
Exakt! Musik lyssning är en högst personlig sak, med personlig smak!

Moderator: Redaktörer
Magnuz skrev:Så underhållningen uppstår i hifi-kedjan? Eller menar du att musiken räknas som en del av hifin?
Flint skrev:Jag skulle kunna ta till mig Öhmans tekniska ekvilibrister...
Flint skrev:...om det inte vore för att han som person är så värdeladdad och delar in allt i antingen rätt eller fel - feltolkat och rättolkat. Det gör ett osäkert intryck på mig...
Flint skrev:Det är dock inte omöjligt att jag själv uppfattas på samma sätt, men det blir gärna så även när man argumenterar mot, dvs. "bjäbbar"
Callisto skrev:IngOehman skrev:BACH:
Skönt att läsa dina inlägg!![]()
De visar ju att det går utmärkt att förstå det jag skriver, även om inte just herrarna Callisto och Filnt besitter den förmågan.
Dessa herrar tycks å andra sidan anstränga sig desto starkare för att hitta sätt att misstolka - så de kan få en eloge för
sina framgångar därvidlag!![]()
Ingen kan ju ifrågasätta att de lyckats med att misslyckats med att förstå.![]()
Kanske är det så enkelt som att de som VILL höra ett fonograms recorderade innehåll så ursprungstroget som möjligt, är
samma personer som de som vill förstå vad andra menar?Därför lyckas också de senare att förstå det man skriver,
medan de som inte bryr sig om ursprunget misslyckas även med att förstå andras text.![]()
Lite synd är det allt, men strunt samma - det drabbar ju bara de som vill missförstå och som således missar budskapet.
De får sväva i ovisshet om det är deras vilja.
Det känns lite fånigt bara att läsa att de tycks tro att de förstår, och med det som grund kritiserar de det de helt
felaktigt TROR att man menat!![]()
![]()
Snacka om att de slösar bort sin tid.![]()
Vh, iö
Fantastiskt att läsa ditt inlägg. Du kör med samma gamla psykologi som vanligt...härligt
Härligt att läsa inlägg formade i ren desperation
Flint skrev: Jag har inte definierat sönder orsaken till handlingen. Tippar att jag motsvarar en Medelsvensson i attityden. Trivs bra med det.
IngOehman skrev:Du förstod inte det där heller tydligen, men det är lugnt.![]()
Du kommenterade inte något av det heller i sak, som väntat.![]()
Jag tror du kan förstå, om och när du vill.Att notera att du inte
vill tycker jag är nästan lite gulligt. Jag ser det främst som en ganska
intressant sociologiskt intressant iakttagelse att få göra. Att du tror att
det finns en desperation inblandad gör det ännu mera fascinerande.![]()
Så underbart clue-less, liksom.
Det är helt enkelt både kul och fascinerande att studera hur du (och
några av dina likar) beter dig!![]()
Undrar samtidigt om du någonsin "lyckas" få någon ouppmärksam
läsare att tro att dina påståenden om "andras tankar och avsikter" är
sanna.Jag gissar att det är mycket sällsynt. Folk går ju glädjande nog
inte på vad som helst.![]()
Det är dock kul att läsa det du skriver, eftersom det ser ut som om du
förväntar dig att du skall lyckas lura någon.![]()
Vh, iö
Flint skrev:IngOehman
Min kritik mot din "folkbildarkamp" i ditt synsätt har bara med sakfrågan att göra. Kritik betyder inte automatiskt att "ha personlig agg" mot någon. Jag skulle ju i så fall kunna säga att du hyser agg mot alla som inte delar din uppfattning. Är din agenda mot branschen också bara grälsjuka för sjukans skull. Jag tycker helt enkelt att din målsättning är direkt felaktig och vilseledande. Dessutom också kränkande för alla utom en handfull likasinnade varav å andra sidan många är aktiva här på forumet. Koncentrationen här kan därför ge intryck av att gruppen är mycket större än vad den egentligen är. Gruppens ekonomiska potential för HiFi-branschen är dock i princip noll. Medlemmarna har alltför mycket beslutsångest för att investera i ens en ny phonokontakt för att marknaden skall direkt jubla. Jag tror inte att din grupp blir något större än vad den är, oavsett hur mycket du agiterar. Det är tur det, för om ni tog över branschen skulle utbudet minska med ca. 99.9% (min egen uppskattning). Om du vill göra nytta Öhman - håll dig till tekniken och skit i ideologin. Den senare sköter sig själv och lever sitt eget liv baserat på de ekonomiska krafterna.
paa skrev:Det här var en mycket enklare fråga än den förra, tänker jag fel då?
Tror nämligen stenhårt att maximalt återskapande ger maximal upplevelse.
IngOehman skrev:Hur ser du på din hifi-apparatur och dess roll i ditt hem?
Jag kan tänka mig tre tydligt utskiljbara inställningar:
Min kritik mot din "folkbildarkamp" i ditt synsätt har bara med sakfrågan att göra. Kritik betyder inte automatiskt att "ha personlig agg" mot någon.
Flint skrev:...delar in allt i antingen rätt eller fel - feltolkat och rättolkat.
Flint skrev:Jag skulle ju i så fall kunna säga att du hyser agg mot alla som inte delar din uppfattning.
Flint skrev:Är din agenda mot branschen också bara grälsjuka för sjukans skull.
Flink skrev:Jag tycker helt enkelt att din målsättning är direkt felaktig och vilseledande. Dessutom också kränkande för alla utom en handfull likasinnade varav å andra sidan många är aktiva här på forumet.
Flint skrev:Koncentrationen här kan därför ge intryck av att gruppen är mycket större än vad den egentligen är. Gruppens ekonomiska potential för HiFi-branschen är dock i princip noll.
Flint skrev:Medlemmarna har alltför mycket beslutsångest för att investera i ens en ny phonokontakt för att marknaden skall direkt jubla. Jag tror inte att din grupp blir något större än vad den är, oavsett hur mycket du agiterar.
Flint skrev:Det är tur det, för om ni tog över branschen skulle utbudet minska med ca. 99.9% (min egen uppskattning).
Flint skrev:Om du vill göra nytta Öhman - håll dig till tekniken och skit i ideologin.
Den senare sköter sig själv och lever sitt eget liv baserat på de ekonomiska krafterna.
Flint skrev:(Branschen) ...sköter sig själv och lever sitt eget liv baserat på de ekonomiska krafterna.
Flint skrev:Jaha.
Dimman skrev:http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=69651#69651
Några tappra har tragiskt fallit ifrån men en finns kvar. Mod, uthålighet, kompromislös hängivenhet, till förväxling lik besatthet.
Jag klankar inte ner på dig, jag ifrågasätter din marknadföringsteknik som egenföretagare. Att i princip idiotförklara alla andra som inte tycker som du och när någon argumenterar emot så känner du dig påhoppad och anser dig ha tolkningsföreträde. Mycket märklig inställning som jag inte tänker utveckla länge än så, men det finns en benämning för den.
Jag hävdar fortfarande att du skulle ägna dig åt vit högtalarförsäljning och skita i ideologiagitationen. Det skulle branschen ha lite nytta av.
Användare som besöker denna kategori: juanth och 7 gäster