Musikbyrån 10 år

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Stranne

Musikbyrån 10 år

Inläggav Stranne » 2006-10-21 11:45

Var det någon som orkade se hela programmet igår?
Jag däckade i soffan vid halv två men spelade in resten. Får väl se det senare idag.
Det måste vara ett väldigt bra musikprogram i grunden, för jag slogs idag på fukosten av hur sugen man blev på att lyssna mer på varje grupp/artist som det pratades om. När pratade med Kent fick jag ett svårt sug efter att lägga i en skiva, efter konserten med The Knife ville jag spela någon av deras senaste två album, under intervjun med Neil Young kände jag hårt för att lägga i Mirror Ball, när Refused kom in i bilden ville jag köpa skivor med dem och när de pratade om Bear Quartets spelning på Nalen fick jag lust att spela den. Den ligger för övrigt i cd-spelaren när jag skriver det här... Kommer inte på fler exempel just nu, men vad de än tog upp ville jag slänga i en skiva och spela. Håkan, Soundtrack, Manson mm mm.

MVH

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2006-10-21 12:53

Tyvärr! Mina ögonlock började bli tunga redan under Gnarls Barkley konserten som var halv 10 :D . Jobbig vecka... Finns programmet på svt:s hemsida?

Men jag ska lyssna mer på Gnarls - verkade klart intressant.

Kan tydligen se klart Gnarls i alla fall: http://svt.se/content/1/c6/68/46/06/061 ... kbyran.asx
When routine bites hard

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2006-10-26 12:33

Bitarna från konserten med The Knife var klart intressanta... verkar vara riktigt bra live...! Snygg ljussättning m.m.

Sångerskan låter jäkligt lik Björk f.ö. :)

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2006-10-26 13:15

phloam skrev:Sångerskan låter jäkligt lik Björk f.ö. :)

Vad menar du?

Bild

:D :D :D

EDIT: jag läste fel. Jag läste "...är jäkligt lik..." i stället för "...låter jäkligt lik..." :oops: :oops: :oops:
When routine bites hard

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2006-10-26 13:23

Som kompensation får jag väl bidra med en länk där ni kan provlyssna på deras musik och se Silent Shout videon: http://www.musicbay.se/buy/index.asp?mo ... pany_id=39

Jäkligt bra i alla fall!

8)
When routine bites hard

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2006-10-26 18:05

TCM skrev:EDIT: jag läste fel. Jag läste "...är jäkligt lik..." i stället för "...låter jäkligt lik..."

hehe, det blev rätt ändå kan man säga :D Tack för bilden :)

Återgå till Musikstugan