Moderator: Redaktörer
Spelar både högt och djupt vilket kanske syns på min simulering
Syntesis skrev:Satsa på B&W, bra, snygga grejjer

woland skrev:Ja vill du ha ett system som spelar 120db vid 20Hz så klarar inte någon B&W-högtalare av det. Ingen annan högtalare jag känner till heller för den delen. Tror inte det finns någon HiFi-högtalare som klarar det. Vill du verkligen ha så djup basåtergivning??
Vem har gjort mätningen förresten. Ser märkligt ut.
Mvh
Hetsporren skrev:Jag tycker inte om designen på 803 & 804. 801/802-modellerna är däremot fina, samt de nya CM1 & CM7.
woland skrev:Spelar både högt och djupt vilket kanske syns på min simulering
Ja vill du ha ett system som spelar 120db vid 20Hz så klarar inte någon B&W-högtalare av det. Ingen annan högtalare jag känner till heller för den delen. Tror inte det finns någon HiFi-högtalare som klarar det. Vill du verkligen ha så djup basåtergivning??
Mvh
woland skrev:Wolfie skrev:Hmm.. Mitt bassystem (Ino Audio profundus X-4) klarar 126 dB kontinuerligt
vid 18 Hz...
Sedär, där har vi ju ett system som klarar det med råge....Super
Det borde ju räcka för vem som helst.
Mvh
Baltazar skrev:Fast Inos angivna maxljudtryck för basmodulerna är väl stödet från hörnplaceringen inräknad?Eller har jag drömt? Frågan är om t.ex SVS specar sina subbwoofers på liknande sätt?
mvh
Wolfie skrev:woland skrev:Spelar både högt och djupt vilket kanske syns på min simulering
Ja vill du ha ett system som spelar 120db vid 20Hz så klarar inte någon B&W-högtalare av det. Ingen annan högtalare jag känner till heller för den delen. Tror inte det finns någon HiFi-högtalare som klarar det. Vill du verkligen ha så djup basåtergivning??
Mvh
Hmm.. Mitt bassystem (Ino Audio profundus X-4) klarar 126 dB kontinuerligt
vid 18 Hz...
Visst finns det hifi-basmoduler som klarar höga ljudtryck![]()
Har du en stroker idag så köp istället ett toppsystem och ett aktivt
delningsfilter från Ino.
Exempelvis i14 i monteringssats (20 lakan i standardlack) och ett cr80
delningsfilter (2750 kr) för delning mellan i14 och strokern.

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 22 gäster