Hifi mässa i Horten=OA-60 HAR VARIT DÄR NU..

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Hifi mässa i Horten=OA-60 HAR VARIT DÄR NU..

Inläggav LEXrasta » 2006-11-03 21:45

Jag ska till hifimässan i Horten(Norge)imorgon.Jag hörde att HIfi guiden i Hamar ska dema OA-60.ska bli kul att höra vad dom kan kräma ur för ljud ur dom...Hur är det med Carlsson i Norge?är det välkänt där eller??jag har frågat runt en del och dom mesta ser ut som ? när jag frågar om dom vet vad Carlsson högtalare e för nåt..

/Danne
Senast redigerad av LEXrasta 2006-11-04 22:08, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-11-03 21:50

Fidelity hade ju en artikel om oa58 precis innan sc165:orna tog slut. Detta var extremt olyckligt då det var många norskar som blev rätt så sugna på Carlsson. Så suget efter carlsson i Norge har uppstått de senaste åren.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-11-03 21:53

Vee-Eight skrev:Fidelity hade ju en artikel om oa58 precis innan sc165:orna tog slut. Detta var extremt olyckligt då det var många norskar som blev rätt så sugna på Carlsson. Så suget efter carlsson i Norge har uppstått de senaste åren.

ja + att jag har fått minst en Norrbagge att bli carlsson frälst(han köpte mina oa-58 ) och e på god väg att få in till i carlsson världen.. :D

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2006-11-03 23:04

LEXrasta skrev:... och e på god väg att få in till i carlsson världen.. :D

Keep up the good work! :D
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-11-04 22:02

Jaha nu har jag varit på horten Hifi mässan..Ganska sunkig mässa,dåliga lyssning förhållanden o demo visningen var helt kass(dom borde gå nån kurs)Jag hade demat 1000 gånger bättre.Killen som demade electrocompaniet envisades med att stänga av mitt i låten hela tiden..jaja skit samma nu var det så att Hifi guiden i Hamar var där och demade OA-60 dom spelade med en topmatad cd spelare som heter Raysonic cd-128 Den gick loss på 15000 nok sen hade dom en jäkligt fin rör stärkare som jag inte minns namnet på men det kostade strax under 10000 nok det hela lät väl ganska bra,men nu hade hifi guiden fått det absolut sämsta demo rum på hela bygget.Placeringen var enligt mig katastrof..Men visst det spelade rent och fint men nån rock n roll fanns inte.Sen envisades han med att kalla dom för OA-58.2 men jag sa till han att så är inte fallet utan som heter OA-60 men då sa han att OA-60 är en helt annan modell ,då sa jag att det var helt fel men då blev han nästan lite sur på mig...så det verkar fortfarande råda tvivel om vad som heter vad...Jag har ritat en bild på placeringen

/Danne

http://user.faktiskt.io/LEXrasta/horten.bmp

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-11-04 22:12

Fick han högtalarna på posten utan att veta vad det var? Med tanke på placeringen så borde han få tvångsplacering på Siba.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2006-11-04 22:30

Vee-Eight skrev:Fick han högtalarna på posten utan att veta vad det var? Med tanke på placeringen så borde han få tvångsplacering på Siba.

Ja precis han borde få som straff att dema ett par genexxa högtalare på en hifi mässa och där till med bestämdhet hävda att detta e ett hi end märke och låter bra. (på livs tid).. :D

nää men jag sa till han att denna placering var den absolut sämsta..Men han sa att han hade ängnat 5 timmar på att placera högtalarna där dom stog,det lät tydligen bäst där!! så man får väl tro han!! men det var ett ganska blekt Carlsson rum han hade fått till...

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-11-04 22:34

Då var det helt bortslösade timmar isf.
- Carlsson Illuminati -

Återgå till Carlsson Illuminati