Moderator: Redaktörer
Egerwood skrev:Det verkar ju vara mitt i prick. jag såg att han smörjde konen med underredsmassa för lägre resonans frekvens är det samma som dopa elementet för ett bättre lägre fs värde?
fs=resonans frekvens utan låda?
det står att det blir lättare för förstärkaren att driva många element men det måste väl finnas någon gräns för vad man kan haka på en förstärkare även om drar en sladd till varje element?
Egerwood skrev:jo visst har du rätt men om jag nu köper många billiga element så har jag inte torskat så mycket pengar.
och avr har samma element i sin dipolsub/soffbord (tror jag) och tycker att det rockar på bra till 20 Hz.
hela iden är ju att arean istället för lång slagländ skall flytta luften.
jag skall mäta lite i helgen ta upp ett hål ut mot garaget och se hur den bef. väggen är uppbyggd.
är det någon som har någon inputt på vad som skall väljas för belysning bakom vägg. tänkte mig något som man kan dimma ner med en såndär billig fjärr dimmer utag från typ jula/rusta.
jag tror Timell lade sån där ljus slang som man har runt huset runt jul 2x 6m. undrar om den går att dimmra får kolla upp det
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 214 gäster