Jag har börjat om i mitt ljudliv och skaffat en uppsättning högtalare för främst musikåtergivning, men förstås även hembio - musikåtergivning är dock prio 1 (om behov av prioritering måste göras)
Detta paket är i behov av drivas av något, och där undrar jag hur man kan få till det.
Front system är mindre fronthögtalare med 1 st baslåda (utan egen förstärkning).
Sidosystem är 4 st högtalare som skall parallellkopplas (2 på varje bakkanal).
Jag hade tänkt att bygga in hela förstärkeriet och kunna manövrera hela drivpaketet via så lite manuell hantering som möligt (det skall stå ett annat rum).
Systemet skall helst kunna startas av en fjärr för ljudförstärkning och val av signalkälla (den kan iofs ha egen fjärris).
Finns det förstärkar"paket" ex.vis en hemmabioreceiver i rimlig prisklass (max 10 ksek) och använda 2 av effektförstärkarna för stereohögtalarna och 1 av effektförstärkarna för basen (måhända måste då ett aktivt filter in mellan försteg och effektförstärkare). Sedan drivs bakre högtalare av var sitt steg.
.1 informationen vet jag då inte om den kan kopplas fram på något sätt till basen, men den behövs måhända inte plockas fram om frontsystemet är så pass baskapabelt som det är.
Troligen har någon av er redan komponerat liknande system